decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

02 Bouwtekeningen

Om een huis goed te kunnen bouwen heb je een bouwtekening nodig. Ik had de kleine uitvoering al binnen gekregen via de mail maar woensdag kreeg ik de juiste maat, voor mij dan, van Marina’s Quiltcorner en gisteravond heb ik mij in mijn stoel gezet om de bouwtekeningen te gaan maken.
Voor de leek: niet zo’n tekening als ze in de bouw gebruiken hoor, dat is me iets te ingewikkeld, al kan ik ze best wel lezen.
Nee, je neemt het patroon over op theezakjespapier en daarop naai je straks de lapjes op vast. Wouw, het lijkt wel of ik er verstand van heb!

Ondertussen wel de Mol gekeken natuurlijk. Vooral IJsland boeit want daar zijn we net in oktober geweest. De huisjes en de kerk van Vik hebben we dan ook van dichtbij gezien. En met de rotsformatie, die volgens de IJslanders Trollen zijn die in het donker in beweging komen, is ook menig foto gemaakt door ons.

Dat het die dag heel hard waaide is hier onder wel te zien. We moesten toen ook rennen voor het plots opkomende water. Anders waren we behoorlijk nat geworden. Wat heet, we hadden dan moeten zwemmen naar de auto.

Genoeg IJsland, terug naar de huisjes.

Om 23.00 uur had ik 12 huisjes getekend en geknipt. Nu kan er genaaid gaan worden. De stof voor de daken ligt klaar.

Ik weet nu ook wat voor kleuren ik de randjes en blokjes tussen de huisjes in wil gaan doen.
Voorlopig begin ik met 12 huisjes, voor elke maand eentje. Aangevuld met een boompje of hekje of… ja dat weet ik nu weer even niet precies maar dat komt vast wel goed.

Alleen zo eerst maar de kerstboom en aanverwante artikelen opruimen, morgen is het al weer drie koningen en zijn de eerste dagen van het nieuwe jaar al weer om. Wat zal het dan weer ‘kaal’ zijn.

Geen reacties to “02 Bouwtekeningen”

Geef een reactie

