decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

03 Januarihuis

Voor ik het huisverhaal ga doen eerst even terug naar gisteren. Het nieuwe jaar is net begonnen en ik loop al een dag achter. Dat beloofd nog wat voor het komende jaar…. Natuurlijk was het gisteren al drie koningen.

De kerstspullen waren toch wat later opgeruimd dan de bedoeling was. Dat krijg je als je alles over pakt in nieuwe ‘dozen’ en meteen eens uitzoekt wat je nog wel en wat je nou niet meer zal gebruiken. Dan kom je ook dingen tegen die je niet terug kon vinden omdat ze in een heel andere doos zaten dan gedacht. Nu zit alles in doorkijk boxen en vind ik de spulletjes vast sneller terug aan het einde van het jaar.

Het was dus al twee uur voor ik naar de zolder trok. Eerst de tussenbanen en blokjes gesneden zodat die voor het pakken liggen. En toen in de lapjesbak gesnuffeld voor het eerste huisje.

Met een restje van de hondjesquilt voor Linda, van de adventskalender en van de beginnersquilt ben ik aan het eerste huisje begonnen. En zie hier het eerste resultaat….

Het was wel even zoeken hoe ik dat dak nou netjes kreeg en daar aan vast weer de lucht. Als beginner moet je dat allemaal eerst bedenken. Maar al doende leert men en het huis heeft een dak en zelfs twee schoorstenen.

Meteen maar het randje er om heen maken, ik weet nu toch wat ik wil.

Januari begon wel heel waaierig dus daar moet ik wel iets mee, maar wat. Op een maagdelijk blaadje wit papier kwamen allerlei dingen te staan zo ook deze zwiepende boom. Dat is het… dus…. boom overgenomen op stof en op het randje gestreken. Tzt zet ik het wel netjes vast als ik precies weet wat de andere maanden erbij krijgen.

Daarmee is het januariblok nu af. Op naar het volgende!

2 Reacties to “03 Januarihuis”

  1. Wat een leuk vrolijk huis en wat een enorm leuke boom! Een heel goed idee en de bomen gaan inderdaad behoorlijk te keer deze week.
    Prettig weekeinde,
    Marina Fluit.

  2. Je bent écht een duizendpoot!!! Leuke dingen zie ik hier voorbij komen. Ook lekkere dingen, de oliebollen en zo hihi! Heel veel plezier met het bouwen van de huisjes, gave boom!! Mooie avond verder, liefs, Daniëlle


Geef een reactie

