decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

De broddellap

’s Avonds, als ik lekker lui in mijn stoel zit, mag ik graag haken of breien.
Ik ben nog steeds druk bezig met de gebreide kerststal af te maken. En ja, ik ben ook een pietlut, ik wil dan weer precies dat kleurtje wol of… Dus het schiet nog niet echt hard op. Op IJsland had ik al wat bijzondere bolletjes garen meegenomen en daar moet dan wel het juiste kleurtje weer bij. Op de markt in Putten vond ik woensdag precies de wol die bij de herders paste. Dus gauw een bolletje grijs en blauw gekocht. En, dat was weer mazzel, ze waren maar een euro per knotje. Dat is nog eens te doen.

Op de site van Jookies  las ik dat ze een soort van BOM ging doen met de broddellap. Allemaal steekjes en patroontjes boven elkaar breien. Het lijkt wel wat op de stekenlap die je héééél vroeger op school moest breien. Dat is leuk, daar doe ik ook aan mee. Patroontje gedownload, gele katoen gekocht, de passende naalden erbij opgezocht en de eerste naalden gebreid.

Zie hier het resultaat:

Ook meedoen? Kijk dan op http://www.jookies.nl

Geen reacties to “De broddellap”

Geef een reactie

