decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Onderlegger

 

Op de tafel naast mijn naaimachine staat, nog een paar dagen, mijn nieuwe kacheltje om het prutskamertje te verwarmen. Dat heb je bij deze koude temperaturen ook wel nodig, die kachel dan.  Met het gordijn dicht (deur past er niet) is het er ook zo lekker warm.

Maar dat houdt ook in dat je op dat plekje niet echt kunt werken. Dus schuift de naaimachine telkens over het blad heen en weer. Niet goed voor de machine en niet goed voor het tafelblad. Dus heb ik gisteren van wat reepjes zwart en oranje en wat overgebleven gordijnblokjes maar even een onderlegger gemaakt.

 

De kant van het kamertje heeft alleen zwart witte huisjes, die aan de zolderkant ook gekleurde.

De stof is van IKEA en helaas niet meer te koop. Een aantal huisjes heb ik met textielverf ingekleurd omdat het anders wel erg saai werd.

En een gekleurd huisje had ik ook nog over , dus die er ook bij.  Dat staat wel zo gezellig.

 

Als onderkant heb ik voor een zwart stofje gekozen, minder besmettelijk dan wit of zo. De huisjes zijn op de zwarte lijnen doorgestikt.

Alleen de randjes werd wat saai dus heb ik er gelijk wat lintjes op vast gezet en twee randjes geborduurd met de naaimachine, wat wel een heel leuk effect gaf.

De openhartjesrand kwam niet zo goed uit de verf. Ik ben wel een uur aan het prutsen geweest om anderhalf  hartje uit te halen. Het eerste open hartje heb ik dan ook lekker laten zitten en toen de dichte er tegenaan gestikt. Op het proeflapje ging het prima. De tussenvulling leverde geen problemen. Maar op de echte rand ging het dus wel mis. Gelukkig is het altijd op te lossen met een ander randje.

De naaimachine zoeft nu gewoon over het blad heen en weer, geeft geen rare schuifgeluiden meer en het kost zo ook veel minder inspanning om dat zware ding van zijn plekje te krijgen, of weer terug natuurlijk. En als volgende week het kacheltje zijn plekje aan de muur heeft gekregen is het geen probleem als de onderlegger onder de machine blijft liggen.

Geen reacties to “Onderlegger”

Geef een reactie

