decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Vieze voeten

De lapjeskoopman op de markt had een prachtig lapje voor me, al een paar weken terug. Maar, toen ik 14 dagen later bij de kraam kwam had ik dat lapje al. “Ach ja natuurlijk, u heeft me dit streepje ook laten zien. Dom van me, volgende week heb ik het ruitje ervan bij me. ”  was zijn reactie.  En daar ging ik gisteren dus weer.

Achter in de tuin, bij het fotograferen van paddenstoelen in de boomstronk:
 vond ik het met de kou buiten wel mee vallen. Dus ik besloot lekker te gaan fietsen. Das om, wanten aan en gaan…

Net na het spoor bedacht ik dat ik het bospad wel zou kunnen nemen en zonder er ook maar verder even bij na te denken sloeg ik meteen rechts af het zandpad op. Dat reed prima. Ook toen ik de bocht om ging, dieper het bos in, was het pad goed te berijden. Alleen, ja, dom dom dom, met al die regen weet je dat het verderop wel een modderpoel zal zijn en ja hoor, dat was het ook.

Tja, wat doe je dan. Terug fietsen? Wel nee, heel voorzichtig langslopen. Een beetje langs de buitenkant, dat moet goed te doen zijn.

 Je krijgt er hooguit vieze voeten van. En met een goede borstel is het er ook zo weer af. Wie kijkt er op de markt nou naar je voeten? Ik kijk naar de kramen….

Ik had nog maar net mijn fototoestel weer in de tas gestopt, was opgestapt en stapte ook meteen weer af, graaide weer in mijn tas naar het toestel want wat liep daar op een paar meter van mij vandaag? 6 prachtige reeën. Zomaar, bijna in mijn achtertuin. Alles wat ik verwacht had, maar geen wegspringende reeën.

Ja, het fototoestel was natuurlijk dwars, het opstarten duurde langer dan normaal. Of had ik in de haast toch op de verkeerde knop geduwd. Had ik überhaupt wel op de knop gedrukt, ik had het veel te druk met kijken.

Dat ik nog snel een foto richting bomen nam mocht niet meer baten. Hun kontjes zijn hier echt niet meer op te zien.

Maar….  Is dit een reeënspoor? Volgens mij stonden die er net nog niet. En is het te klein voor een paard. Het is wel te merken, ik ben absoluut geen kenner in sporen.

Nog een hele poos heb ik staan wachten of de dieren niet toevallig ook terug kwamen. Wellicht wilden ze ook naar de markt. Helaas…. Het was te koud om nog langer te blijven staan. En wellicht komen ze helemaal niet terug of staan ook zij te wachten tot dat gekke mens uit hun bos doorgereden is.

Toch maar weer opgestapt en verder gefietst. Nog heel wat plassen modder ontwijkend maar zo blij met mijn vieze voeten. Die had ik hier graag voor over.

 

Geen reacties to “Vieze voeten”

Geef een reactie

