decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Aida in concert

De hele dag heb ik het weer angstvallig in de gaten gehouden. Het is koud en af en toe sneeuwt het van die piepkleine vlokjes die de wereld wel wit maken.
Gaan we met de auto of toch maar met het OV of….

Carin arriveert rond lunchtijd, haar boterhammetje staat klaar, zelf moet ik naar de fysio en pedicure. Dag schat en weg ben ik. Gezellig!!!

Rond half vier kom ik het huis weer binnen en zit ze achter haar laptop te kijken naar vakantiebestemmingen en staat er een parkeerroute in Amsterdam open. Wat is wijsheid?
Als Linda dan ook nog belt vanuit Weesp is het besluit genomen: kom maar naar Vathorst, daar pikken we je op, we eten wat bij IKEA zodat Linda ook haar railtje even kan ruilen en dan rijden we door naar Amsterdam.
Zo gezegd, zo gedaan.

Alleen, dat is ook makkelijker gezegd dan gedaan. Zo raar, we waren niet eens de enige op de weg en al helemaal niet in Amsterdam. ūüôā Ik ben echt een oen in wegen en denk dat de Tomtom me dan beter op weg helpt, alleen, die wijst je de hele stad door. Over de Stadhouderskade en stukje Overtoom en weet ik wat niet meer. Heb zelfs de Kinkerstraat gezien. Maar, 5 over half 8 stonden we in de bedoelde parkeergarage. Alleen, we hadden wel naar parkeerplaatsen gezocht, maar hoe kom je nu bij het Nieuwe De La Mar Theater?
Geen nood, de meiden bekeken de stadsplattegrond, zelf vroeg ik het aan een meneer en die wees ons gelijk de goede kant op. Een minuut of 8 lopen. Tja, geen pretje met vrieskou en sneeuw, maar we zijn echte Hollandse meiden dus we zeuren niet.

Het is altijd nog even spannend of je ook echt de goede kant op gewezen wordt. Ik had daar wel vertrouwen in en ook leek het mij logisch wat de man zei, dus… Na dik vijf minuten flink doorgestapt te hebben zagen we het liggen. Wat is het een prachtig gebouw geworden!

Deze foto komt van internet af, want daar had ik even geen tijd voor, buiten foto’s maken.¬†Want eenmaal binnen was het snel jassen afgeven, nog even naar het drukke dames toilet¬†en dan snel de plaatsen opzoeken. pfff, net op tijd.

Oeps! We zaten wel heeeeeel erg hoog. Op de één na hoogste rij op het balkon.Wat een mazzel dat het alleen maar zingen is en geen spel.

We zaten echt op gelijke hoogte met het licht. Boffen dat het licht in de zaal straks uitgaat, dan zie je niet hoe diep het is.

Want kijk maar, die onderste rij was vanaf ons plekje niet eens te zien. Je zit echt boven elkaar gestapeld, als het ware. Oh ja, het was de Wim Sonneveld zaal waar we zaten.

Maar mensen, wat hebben we genoten van Carolina Dijkhuizen, René van Kooten, Antje Monteiro en de alle andere zangers en muzikanten. Geweldig!

Linda heet tien jaar geleden, toen samen met Sabrina, de musical gezien en kon hier en daar een beeld tekenen. Op de terugweg kregen we het hele verhaal in geuren en kleuren voorgeschoteld. En, zoals het een echt drama betaamt, schenen de hoofdpersonen aan het einde  bijna allemaal dood te zijn.  Er zat ook een lief kantje aan, ze werden wel bij elkaar levend begraven. Yek! Maar de muziek is prachtig. Zo mooi gezongen. En ja, ik ben echt fan van René. Wat kan hij zingen. De duetten met Carolina gaven me echt een kippenvel gevoel. Ondanks dat ik van a tot z mee zou kunnen zingen, het blijft zo mooi.

Ondanks de lichte sneeuwval was de weg mooi schoon, om een uurtje of half twaalf leverden we Linda af bij haar huisje, nam Carin haar autootje mee (die moet naar de garage voor een nieuwe brandstoftank) en om even over twaalf uur lagen we in bed.  Het was weer een dag met een gouden randje.

               

E√©n reactie to “Aida in concert”

  1. Fantastisch dat j√ļllie het zo fantastisch hebben gehad.
    Echt genieten van muziek waar het ‘gevoel’ in is te herkennen.

    Zeker een ‘cadeautje’ zulke momenten!!


Geef een reactie

