decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Sneeuw en kippen

Al vroeg lees ik de waarschuwingen op internet vooral vandaag (3-2) de weg niet op te gaan. Even twijfel ik nog. Ze waarschuwen wel meer en dan loopt het met een sisser af. Maar stel je voor er komt wel een dik pak sneeuw en je staat tig uur in de file. Het is best wel een eindje rijden. Na het acht uur journaal weet ik het zeker, ik blijf lekker binnen vandaag. Ik ga mijn beginnersquilt afmaken en een huisje bouwen en dan maar eens verder kijken wat ik ga doen. Kippen of uilen.

 Zo rond een uur of tien begint het ook bij ons te sneeuwen. Al snel ligt er een dun laagje.

 Een dik uur later ligt er al een behoorlijk laagje. Maar je ziet nog steeds dat er kippen op de stoel zitten.

 Om half twee steken er nog twee naveltjes uit de sneeuw die laten weten: hier zitten wij hoor.

 Rond half zes is er van de kippetjes niets meer te zien, ze zijn onder gesneeuwd. Wel is de lucht prachtig gekleurd. Er dwarrelt nog wel af en toe een verdwaalde sneeuwvlok maar dat mag geen naam meer hebben.

De files op de weg zijn opgelopen naar recordhoogte, nummer 5 op de lijst van ergste files, en dat voor de vrijdagmiddag. De treinen reden al minder nu helemaal niet meer rond Utrecht en Amsterdam. Hadden ze niet beloofd dat dit nooit meer zou gebeuren? Wel die belofte is bij de eerste de beste sneeuwbui van een dag alweer teniet gedaan. Wat ben ik blij dat ik niet naar Vijfhuizen ben gegaan met auto of OV. Ik vind het heel sneu voor de standhouders aldaar, en ook wel een beetje voor mezelf. Maar ik ga het echt niet opzoeken met deze voorspellingen van sneeuw en vrieskou.

Het was wel een productief dagje. De toplaag van de beginnersquilt is af

 Nou ja, op deze foto nog net niet helemaal maar ook de laatste rand zit er netjes aan vastgenaaid, nu. Maar ik heb even hulptroepen nodig om de quilt op te houden voor een hele foto.

Ook heb ik een huisje gebouwd, maar daar wijdt ik straks nog een eigen stukje aan. Dus na het boterhammetje de dozen maar eens te voorschijn gehaald en in de doos voor de kippetjes zaten de meeste lapjes dus…

Op naar een kippenquilt. Leuk voor Pasen. Het patroon gekopieerd, dat doet het apparaat gelukkig nog wel even voor me. En toen aan de slag. Het is een patroon van Bobbin en dat ik het leuk vind bewijst wel het feit dat ik en het losse patroon ooit bij haar heb gekocht (moet vorig jaar in Vijfhuizen zijn geweest) en dat ik de Quiltmania heb nabesteld waarop dit quilt ook stond. Dom dom dom, want nu heb ik twee patronen. En je kan er maar met één tegelijk werken, toch.

 

Natuurlijk pas ik het weer aan naar mijn eigen stof. Ik heb een leuke lap vol met hartjes en daar knip ik er af en toe eentje uit om op een andere kip te gebruiken. Ook zijn mijn kleuren totaal anders dan op het patroon, maar dat maakt het juist zo leuk en spannend. Klopt het straks allemaal wel?                      Ik heb nog drie kippen en twee mandjes te gaan voor ik aan de tussenstroken ga beginnen. Maar mensen, wat is dit leuk om te doen!

Meer kippen zijn te zien op: www.picasaweb.google.com/decreatieveduizendpoot

 

Geen reacties to “Sneeuw en kippen”

Geef een reactie

