decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Mini rondje Veluwemeer

Het brandstoflampje van de auto stond nu wel zeer fanatiek te knipperen om te laten weten dat de auto dorst had. Dus op naar de pomp. Die ligt een klein stukje bij ons vandaan, zo’n kilometer of drie,  en dat is maar goed ook dan kan de accu ook even bijladen.

Het zicht over de besneeuwde landerijen is prachtig. Dus besloot ik spontaan om eens een kijkje bij Strand Horst te gaan nemen. Zouden ze daar ook schaatsen? Nee, dat niet, maar er lag wel ijs in het meer.

Zo op het oog zou je zo naar Zeewolde kunnen schaatsen of lopen of… Daar kan ik wel even heenrijden trouwens. Een quiltvingerhoed en naalden halen.

Zo gezegd zo gedaan, maar natuurlijk niet rechtstreeks gereden. Bij de brug voor het stoomgemaal van Nijkerk een tussenstop gemaakt om een paar foto’s te schieten. Wat jammer dat ik alleen de kleine camera mee heb en niet de grote. Die schiet wel wat mooiere plaatjes. Jammer dan…

 

Nog een klein stukje richting Nijkerk gereden en toen toch maar weer gekeerd want zo kom ik niet in Zeewolde.

Bij de brug was een ijsbreker bezig het ijs te splitsen voor een grote boot.

Het schip had duidelijk moeite met de ijslaag, zo leek het althans voor mij. Wellicht viel het voor hun wel mee.

In Zeewolde bij Hobby Time de vingerhoed en naalden gekocht en nu ik er toch was ook meteen tussenvulling voor de kippenquilt meegenomen. Die moet ik straks toch hebben.

Daarna via de dijk en Harderwijk terug naar huis. Daarvan ook enkele plaatjes:

Om drie uur was ik weer thuis nadat ik bij de wereldwinkel mijn stukje sjaal had ingeleverd en mijn bestelling voor de Paasnachtwake had gedaan.  De auto stond nog maar net op het pad toen de eerste sneeuwvlokken begonnen te vallen. Ik had net op de radio een weerswaarschuwing gehoord: het kon wel eens spiegelglad gaan worden als de neerslag echt doorzette. Dus de auto netjes afgedekt en vlug naar binnen. Daar brandt kachel.

 Oh nee hè, sneeuwen we weer in!

Maar nee, dat viel gelukkig reuze mee. Er is genoeg gevallen maar het leek niet te blijven liggen. Dus van insneeuwen was al helemaal geen sprake.

 De zon ging ook niet zo bloedrood onder als de vorige dagen. Betekend dat, dat het niet zo hard gaat vriezen vannacht? Nederland lijkt wel helemaal in de ban van de Elfstedentocht te zijn. De weerberichten gelden bijna alleen voor het noorden van het land, lijkt het wel. Het eerste wat je op Twitter leest zijn de verwachtingen voor de Friese steden, je kan de tv niet aanzetten of het gaat over DE schaatstocht .

Nou, ik denk dat ze slim bezig zijn, die Friezen, de tocht komt er echt niet, veel te veel zwakke plekken. Maar alles werkt zich uit de naad, alle pers moet toch gehuisvest worden en alle dagjesmensen geven genoeg geld uit met de hoop op. Nee, er komen wel eurootjes in de la, maar niet genoeg ijs in de sloten, ben ik bang. Maar goed, het houdt het land massaal bezig en het saamhorigheidsgevoel is wel heel mooi, toch?

 

Geen reacties to “Mini rondje Veluwemeer”

Geef een reactie

