decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Nat en vochtig

De vorst is weg. De sneeuw smelt en het IJsselmeer laat kruiend ijs zien in de omgeving van Urk en Elburg.
Het regent veel en het is zeer vochtig. Daar hoef ik ’s morgens niet eens de gordijnen voor open te doen. Mijn tenen, enkels maar vooral ook mijn vingers en pols geven al aan wat voor een dag het zal worden.
Dat houdt ook in dat er deze week heel veel uit mijn handen gevallen is en dat ik de kleine dingen niet vast kan houden zoals een naald en zo.
Maar niet getreurd, er is nog veel meer te doen, ik kom de week echt wel door.

Zo haak ik af en toe een toertje aan de Agapémandjes. De eerste is af. Al moet ik nog wel de draadjes wegwerken. Ik heb haaknaalden met een dik handvat en een licht je erin.

En de tweede is ook al bij de rand. Nu moet ik alleen eens uitvinden hoe je dat kan opstijven. Ik heb wel eens gehoord van suikerwater. Maar hoe je dat precies doet, geen idee.

Ik ben bezig met een geboortespiegel, alleen kan ik die nog niet showen voor het geval de nieuwbakken ouders dit lezen. Die laat ik dus na vanavond zien want dan gaan we er op bezoek.

Dan neus ik af en toe even op internet en verder heb ik heel veel naar de televisie zitten koekeloeren. Daar komen af en toe ook wel heel interessante dingen voorbij. O ja, en dan heb ik ook nog wat zitten lezen in de quiltbladen die ik inmiddels verzamelt heb. In de Anna staat dit jaar een fantastisch leuke BOM voor een kalender.

Woensdagavond was ook de laatste les van de beginnerscursus  😦  . Gelukkig had ik vorige week de toplaag al klaar, dus die kon zo mee.

 Mijn werk wijkt wel heel erg af van de andere toplagen. Niet alleen door de tulpenrand, ook door het kleurgebruik. Jammer dat ik vergeten ben te vragen of ik daar een foto van mocht maken zodat jullie het verschil konden zien. De anderen vind ik overigens ook heel mooi, die zijn alleen een stuk rustiger. Heel veel paarse kleurtjes. Zo leuk ook. Wie weet straks op de terugkomdag waar iedereen zijn of haar werk kan showen.

Je leest het wel, ik verveel me echt niet. Ik ben niet zielig of zo, ik constateer alleen dat het deze week iets minder goed ging dan vorige week. Nou ja, hoort erbij! Je kunt er honderd mee worden…..

 

 

 

 

Geen reacties to “Nat en vochtig”

Geef een reactie

