decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Tassen

Bij de kringloopwinkel in Harderwijk had ik twee bolletjes rode glitterwol en drie bolletjes oranje glitterwol zien liggen. Dikke draad, dat wel. En in eerste instantie heb ik ze ook laten liggen. Maar, eenmaal buiten, heb ik me bedacht en ben terug naar binnen gelopen om ze alsnog te kopen.

Eenmaal thuis dacht ik, wat moet ik er mee? Ik had nog even geen idee. Lekker laten liggen, maar wel in het zicht. Als ik er nu eens een  tas van brei!  Het oranje garen gepakt, steken opgezet en breien maar. Alleen, dat was zo saai, ondanks de leuke wol, dat ik het geheel weer uitgehaald heb. Maar wat dan?
Bij de Zeeman zag ik rode bolletjes wol met zo’n bobbeltjesdraad (tja hoe moet ik het anders omschrijven?). Die had ik zelf al in wit en zwart liggen en ook nog van die friemeltjeswol. Als ik nou eens…..

Zo gedacht, zo gedaan en kijk nou toch eens wat een leuk resultaat, al zeg ik het zelf.

Maar daar lagen ook nog twee bolletjes rood glittergaren, daar moet ik toch ook iets mee doen. Tassen heb je nooit genoeg dus… weer steken opzetten, weer uithalen omdat ik het niet leuk vond, weer opnieuw beginnen en samen met witte en zwarte bubbeltjeswol en een paar naalden friemeltjeswol is het toch ook een leuke schoudertas geworden.

 

Totaal anders dan de oranje tas maar daarom niet minder leuk. Bij deze tas is ook de binnenkant gebreid, bij de oranje tas zit er een lapje tegen en is er een bodem van karton.

Voor meer foto’s kijk je maar eens op mijn picasafotoalbum, www.picasaweb.google.com/decreatieveduizendpoot Daar staat ook hoe je het patroon zou kunnen bestellen en waarheen de opbrengst van het geld dan gaat.

 

 

Geen reacties to “Tassen”

Geef een reactie

