decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Quiltmap

Op woensdag naar de markt in Putten is iets wat ik regelmatig doe. Zo ook deze week. Op de fiets en dit keer samen met Linda die ook naar Putten moest.

Vorige week had ik een grote klos wit garen meegenomen en dat had een zwarte klos moeten zijn. Dat wit komt ook wel op dus eerst naar de kraam met fournituren. Daar was het laaiend druk. Dus tijd om even te neuzen. En dat kan leuke dingen opleveren.
 Zie je wel?

De kralendoosjes komen bij de Xenox vandaan. Daar liepen we naar binnen omdat Linda even iets moest ruilen en dan zie je van die prachtige blauwe kussentjes liggen. Even van dichtbij bekijken. Dat zou nou echt iets zijn voor Carin. Of zijn ze toch te blauw?  Nu we er toch zijn moeten we ook maar even verder doorlopen. Linda heeft voor haar bovenverdieping veel roze, paars en blauwe spulletjes en daar was genoeg voor te vinden. Vogelhuisjes, lantarntjes en nog veel meer snuisterijen. Bij de uilenpotten stonden nu ook blikjes in haar kleur. Op je verlanglijstje. Straks ben je weer jarig en is dit een leuk cadeautje.

Na de lunch weer naar zolder gegaan want ik ben begonnen aan een quiltmap. Daar had ik al veel over gehoord maar nog nooit echt eentje in handen gehad en ik kon zo snel ook geen workshop vinden die in de buurt was. Nou, dan bedenk ik er zelf wel eentje. Eerst maar eens een opzetje op papier gemaakt. Want wat wil ik erin hebben. Een strijkmatje, mijn snijmatje moet mee kunnen, net als de kleine liniaal, een insteekhoes is wellicht ook wel makkelijk. En zo heb ik mijn eigen map gecreëerd. Op de voorkant een mooie hond:

 

De binnenkant is van karton en daaromheen is het lapje getrokken.

 

Op de binnenkant van de omslag een plastic zakje genaaid dat je af kan sluiten, kan makkelijk zijn voor naalden of een kaartje of zo. Daarna komt de strijkdeken, een dubbele laag molton die ook als zakje dienstdoet voor de snijmat en de liniaal.

 

Als je dan omslaat krijg je een stukje fleece en twee insteekhoezen.

 

Op de achterkant een zak gemaakt waar nu een stukje schuurpapier inzit. Dat heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt maar beter er mee dan er om verlegen, dus ook dat zit nu.

 

Op de achterkant ook weer een hond. Alle pagina’s heb ik stuk voor stuk samen gestikt, daar een afwerkbies overheen en de map is klaar. Nu kijken of het in de praktijk ook net zo handig is als gedacht en gehoord.

Geen reacties to “Quiltmap”

Geef een reactie

