decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Druk weekje

Je hebt zo van die weken dat je agenda boordevol staat en dit is zo’n week. O ja, ik weet het wel, je doet het je zelf aan en ik vond het ook niet erg. Alleen, je kunt niet even lekker achter de naaimachine kruipen, dan.
Dit weekend was mijn jongste dochter er ook en hebben we gedrieën een vakantie uitgezocht. Het wordt Italië dit jaar. We zijn er nog nooit geweest dus dat is wel erg leuk. Dolomieten en het Gardameer is de bedoeling.

Daarna kwamen vrienden logeren. De mannelijke helft van dit duo heeft heel wat gaatjes bij me geboord en een heleboel opgehangen. En wat ben ik daar blij mee! Die knul heeft echt gouden handjes en alles staat nu ook zo netjes en voor het pakken. Grandioos.

 Dit zijn de planken op de zolder waar alle boxen op weggezet kunnen worden. Maar ook de kachel hangt, de gangspiegel, mijn ‘kunst’  en er is al een haakje geboord voor de beginnersquilt. Als die af is kan die zo opgehangen worden. Echt helemaal blij mee.

Woensdagavond had ik les in handquilten. En dat heb ik geweten. Gisteren kon ik echt mijn hand niet gebruiken. Dus of dat echt mijn ding gaat worden, ik weet het nog niet. Maar…. ik vond het wel leuk. En ook moeilijker dan gedacht. Waarschijnlijk zijn mijn vingers al te stram en te stijf om het op de manier van Greetje te doen. Geen nood, de kunst afkijken en dan op mijn eigen manier de naald door de stoflagen prikken lukt ook. Kijk maar:

 Alhoewel! Echt duidelijk is het op de foto niet te zien. Dus moeten jullie me op mijn groene ogen geloven dat er best wel een leuk motiefje al te zien is.

Dan is het al donderdag. De invalhulp was keurig op tijd en ja hoor, die bleek ik weer te kennen dus even gezellig bijgekletst en toch ook hard gewerkt (door haar dan 🙂 ). Volgende week nog  een keer hulp op een ‘vreemde’ dag en daarna gaat alles weer vertrouwd naar de maandagmorgen. En daar ben ik wel blij mee. Gistermiddag mocht ik naar de tandarts. Ik was er al op tijd en dat was mazzel want om twee uur stond ik al weer buiten. Terwijl dat  eigenlijk de tijd was dat ik er moest zijn. Weer twee nette kiezen en een schoon gebit. Als het meezit hoef ik pas over een half jaartje weer terug.

Ook voor vandaag staat er weer iets in de agenda: Linda komt om de kabels om te leggen voor UPC, die bellen straks daarvoor terug en Christel komt koffieleuten. Gezellig! We moeten hoognodig even zo bijpraten want bij de Plus, waar ze werkt, kan dat niet steeds, toch. Ook moet er vandaag nog een huisje gebouwd gaan worden.

Morgen mag ik voor 8 mensen hutspot maken en gaan we met een heleboel mensen gezellig eten. Volgens de laatste berichten zijn dat er bijna 25. Een aantal mensen kookt een stamppot en de rest schuift gezellig aan. Daarover dus later meer…..

Geen reacties to “Druk weekje”

Geef een reactie

