decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Nieuwe glimmertjes en spalk

Ik heb deze week nog niet achter de naaimachine gezeten of een naald in mijn vingers gehad. Niet omdat ik er geen tijd voor had of niet wilde maar gewoon omdat de vingertjes niet mee wilde werken. Daarom werd het ook hoog tijd dat mijn spalk eens even nagekeken werd. Een afspraak was gauw gemaakt.

 Op de fiets naar ’s Heerenloo en daar verdwaalde ik dus weer ontzettend. Pfff, ik  kwam net op tijd voor de afspraak binnen. Alleen, het zal niet, het was het verkeerde gebouw. Gelukkig schijnt dat vaker te gebeuren dus keek de jonge dame achter het loket er niet vreemd van op. Via allerlei sluipweggetjes werd ik naar de juiste afdeling gebracht. En als ik weer terug naar mijn vervoermiddel wilde moest ik maar even vragen of ze me weer terug wilde brengen naar die deur. Oké!

 De man die mij hielp keek eens meewarig naar mijn spalk. Vroeg hoe hij zat en keek nog eens. Tja, daar was geen eer meer aan te behalen. Ik denk dat het ding ook al wel een jaar of zes oud is. De rek was er uit, het klittenband, nog van de oude stempel, plakte niet zo best meer. Nou ja, niet op de spalk dan, wel aan je shirt, tuniekje of allerhande zaken waaraan hij niet moet plakken.

Er werd een kast open gedaan en daarin lagen diverse soorten en maten. Ik heb ook een nachtspalk, zo’n joekel met een ‘lepel’ erin. Nee, die hoef ik echt niet ook overdag. Uiteindelijk werd het weer zo’n saai geval. Toch jammer dat die niet met glimmertjes of in een leuke kleurtjes te verkrijgen zijn. Kun je voor elke tenue een bijpassende spalk kiezen. Na de nodige formaliteiten heeft de man mij weer door het gebouw terug naar de deur gebracht. Wat een geluk dat hij wist welke deur dat moest zijn want ik had het echt niet meer geweten.

 De nieuwe glimmertjes zitten in mijn horloge. Gelukkig kun je die wel in alle soorten en maten uitkiezen. Deze had ik in september gekocht en in november was ik al het eerste steentje kwijt. Bij de juwelier hadden ze dit nog niet eerder meegemaakt, maar, een nieuw steentje werd besteld en er in geplaatst. Geen probleem. Een paar weken later was het volgende steentje eruit. Toen maar even gebeld. Service van de zaak, dat mocht voor deze keer zo afgehandeld worden. Afgelopen week is ook dat steentje er in geplakt en zijn ook alle andere steentjes nagekeken en eventueel vervangen. De boel kan weer glimmen!

Afgelopen maandag ben ik naar de lapjesmarkt in Apeldoorn gereden. Maar dat viel tegen, er stond bijna geen kraam. Die andere vinden het te koud, was de opmerking van een marktkoopman die er wel stond. Daarom deed hij de lappen vandaag goedkoper weg want hij vond dat iedereen die zich door deze kou naar de markt waagde dat wel verdient had. Vier leuke lapjes bij deze kraam meegenomen. En dat was al. Nog even door het centrum gelopen, wat kralen voor ‘mijn’ workshop in augustus gekocht en via een stoffenwinkel terug naar huis. Daar was ik nu ruimschoots op tijd om naar de fysio te gaan. En dat terwijl ik dacht tijd te kort te komen. Het kan verkeren 🙂

Vandaag ga ik toch proberen een huis te bouwen, het is per slot van rekening al weer vrijdag. En ik wil liever niet achter gaan lopen. Alleen heb ik nog geen flauw idee wat het moet gaan worden…  Ik heb al wel voor het hele jaar de bouwtekeningen klaar liggen. Zo heeft elk nadeel ook weer zijn voordeel.       Wie zei dat ook al weer 🙂

 

 

Geen reacties to “Nieuwe glimmertjes en spalk”

Geef een reactie

