decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

En weer een blok af

Soms heb je van die dagen dat je heel veel doet en er eigenlijk niets van terug ziet. Gisteren was zo’n dag, al moet ik daarbij wel ruiterlijk erkennen dat je daarbij wel iets zag.

Om negen uur zijn we al begonnen met de schikking voor dit weekend. Heerlijk zo vroeg en deze schikkingen vergen niet zo heel veel van je tijd. Dat is wel eens anders.

 Voor meer foto’s kijk je op www.gknermelo.nl

Na het schikken richting bibliotheek, alleen, daarvoor was ik nog veel te vroeg. Dan komt dat maandag wel. Terug naar huis dan maar. Met een kopje thee en de krant nog even gezeten en daarna maar weer een traptrede bewerkt met kit, nou ja, de open randjes tussen de treden en het stootbord dan. Als het lukt neem ik elke dag een klein stukje. Ik sla ook wel eens een paar dagen over, hoor, want in zo’n handel knijpen valt niet mee. En weet je, ik heb ook geen flauw idee wanneer die tube leeg is. Vandaag maar eens aan mijn zwager vragen. Die weet het vast wel. Niet vergeten dus….

Een poosje geleden heb ik mandjes zitten haken. Alleen, die waren zo eigenlijk te slap om dienst te kunnen doen bij een viering. Bij de Etos konden ze me helpen aan een pakje stijfsel, heel ouderwets. Daar heb ik de mandjes even ingezet en nu staan ze te drogen. Oh ik hoop toch zo dat ze nu stevig en gebruikt kunnen gaan worden.

 Maar ook dat de ontvanger ze straks wel leuk en geschikt zal vinden.

Daarna heb ik, eindelijk, stedenbouw aan de muur gehangen.

 Dat hangen op een stoel moest nu maar eens afgelopen zijn. Ook de foto’s hangen nu.  Kan de glaslijst niet meer breken als ze wegglijden. Daar was ik best wel een beetje bang voor.

Bij de post kwam het cadeautje van de Quilthoeve binnen. Wat is dat leuk verpakt! Ik voelde me haast jarig. Ik had daar vrijdagmorgen twee quiltjes besteld en zie hier, ze zijn al binnen. Zo leuk.

Na de lunch, een broodje kaas, het huisje afgemaakt. Want je kan de kavel er toch niet bij laten liggen, zo half afgemaakt. (zie ook blog van gisteren) Daarna nog even achter de computer gezeten en toen moest er toch gekookt worden. Tja, en toen kwam ik tot de ontdekking dat ik mijn stukje vlees in de vriezer had gedaan. Dom dom dom. Gelukkig lag er nog een stukje worst en dat met sla en aardappelpuree was heel lekker.

Dan ligt er nog een lange zaterdagavond voor je. De breipennen gepakt, het bolletje katoen opgezocht wat nu aangehecht moest gaan worden en zie hier…

 Het resultaat van een avondje breien. Volgens mij is dit het zesde  patroon al weer van de Broddellap van Jookies.

Zingen zit er vandaag niet in, de kerkzaal ruikt nog steeds naar verf. Na het schikken heb ik weer de hele dag met zo’n akelig gevoel in mijn mond en keel gelopen dat ik daar vandaag toch maar van af zie. Jammer! We zingen echt leuke liedjes dit keer. Ik hoop wel dat ik morgenavond mee kan doen want anders ga ik wel heel veel van de passie missen.  Wat wel heel gezellig is, is dat zus en zwager langskomen en met Linda ga ik het creatiefwerkje voor de Paasnachtwake uitproberen. Daarover later mee. Wordt vervolgd dus….

 

Geen reacties to “En weer een blok af”

Geef een reactie

