decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Oude Clivia gaat weer bloeien, kippen en poster PNW

Hoewel ik bloemschikken heel leuk vind om te doen, heb ik absoluut geen groene vingers. Planten krijgen keurig op tijd hun natje maar, vooral als ze wat hoger staan, overleven ze het op de één of andere manier nooit bij mij. Op een enkele, zeer eenvoudige plant na.
Zo heb ik ooit van mijn vader een stekje van een Clivia gehad. Twee stukjes blad en dat was het.
En kijk nou weer eens:

 Er zit alweer een knop in de 28 jaar oude plant. En dat terwijl hij rond kerst net heeft gebloeid. Want de oude bloem zit er ook nog in. Die knoppen vind ik bijna net zo mooi als de bloem zelf. De pot staat blijkbaar op een heel goed plekje. Dus maar lekker laten staan en er van genieten als ik boven ben.

Ik heb ook nog wat gedaan aan Bless this Home. Deel zeven lag er al even en de kerk moest toch nodig gemaakt gaan worden. Anders ga je wel heel erg achter lopen.

 Mmm, wel een beetje scheef op de foto gezet. Maar jullie zien wel hoe het geworden is. En nu wachten tot deel acht door de brievenbus glijdt.

Ook nog even aan de mini kippenquilt gewerkt. Eén kip is nu klaar, de tweede schiet op. Wel moet ik even naar de markt in Putten (oh wat erg :)) voor knoopjes. Bakken vol knopen heb ik maar weer net niet genoeg om hiervoor te gebruiken. Oh, je wilde de kip graag zien die klaar is? Nou komt ie….

 Het is een Bobbin patroon en heeft ook ooit in een Quilt Mania gestaan. Ik ben ook met de grote versie ervan bezig maar vond het ook leuk om hem in het klein voor de keuken te maken en dan met theedoeken en hier en daar wat aangepast natuurlijk. Op de keukenversie staan bloemen, op de grote straks allemaal hartjes. Ook heb ik totaal andere kleuren. Ik moet de andere ruitjes ook maar eens gaan verzamelen. Want die zijn toch ook wel erg leuk.

Behalve naar de markt moet ik ook even het dorp door fietsen om de posters voor de Paasnachtwake hier en daar af te geven. We hebben wel een heel opvallend exemplaar dit jaar, kijk maar:

 Gaaf hè?

 

Eén reactie to “Oude Clivia gaat weer bloeien, kippen en poster PNW”

  1. Zéker een mooie posters! Het is jammer dat Ermelo nogal uit de buurt is….
    Ook de bloem van de Clivia, mocht je een stekje hebben……??


Geef een reactie

