decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Oude boeken en nieuwe banen

Heerlijk om in een kringloopwinkel eens lekker te snuffelen naar iets wat een ander heeft weggedaan en wat je zelf nog wel kunt gebruiken. Zo heb ik mijn voorraad ‘plastic’breipennen weer aangevuld, bijvoorbeeld, voor 10 cent per pennenset, ja ja, een heel kapitaal 🙂

De boekenafdeling kan ook altijd op een bezoekje rekenen. En al neem ik mezelf nog zo vaak voor geen boeken meer te kopen omdat de zeven boekenkasten al uitpuilen en er geen nieuwe meer kan komen te staan, ik kan het toch niet laten. Zo vond ik in Leusden twee oude boeken. Eentje over patchwork en eentje over klederdrachten. De eerste is gedrukt in 1996 en dat boek over klederdrachten is nog ouder. Maar zo leuk om te lezen en door te bladeren.

 

   

Bij sommige dingen denk je direct van ‘Oh dat zou ik wel willen maken!’ maar er zijn ook dingen die het voor mij nou net even niet zijn. Zoals dit bijvoorbeeld:

 Dit zou ik nou nooit maken. Wellicht komt het al door de kleur, ik ben niet zo van roze. Wellicht zie ik er geen uitdaging in, hoewel rechtstikken nog niet echt mijn ding is. Nou ja, recht stikken wel maar alles even groot.

Toch kwam ik er gisteren achter dat het bij de kippetjes wel goed gelukt was. volgens mij zit alles recht tegen over elkaar.

 Ik kwam er ook achter dat ik, heel onbewust, de blokken ook weer gedraaid en veranderd had. Ik haal niets uit, het kan zo ook prima. Waarschijnlijk is er bij het strijken iets mis gegaan en is de volgorde veranderd van het stapelen. Gelukkig komt het hier niet zo krek!

Op de bruine tussenstroken komen nog twee bloemen. De blokjes voor de onderrand ben ik aan het snijden/knippen en aan elkaar aan het zetten. Voor de zijkanten moet dat nog gebeuren, net al voor de bovenkant. Dat worden ook geen blokjes maar, ja hoe noem je dat, halve blokjes op z’n kant?

Verder wil ik zien dat ik vandaag naar Dieren ga, naar de Miniaturen Tentoonstelling van het Quiltersgilde (zalencentrum Theothorne – Callunaplein), maar, dat kan ook nog donderdag worden. Eerst even de agenda checken!

Geen reacties to “Oude boeken en nieuwe banen”

Geef een reactie

