decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Tegelmuseum Otterlo

Het is al weer even geleden dat ik een oproep las om een quilt te maken met een tegel in de hoofdrol. Deze zou dan misschien komen te hangen in het tegelmuseum in Otterlo.
Nou had ik nog niet het idee dat ik daar zelf een quilt voor moest gaan maken met mijn beginnerskwaliteiten. Maar ik wilde wel graag gaan kijken als het werk er hing.
Zo gedacht zo gedaan, en vandaag was dan de grote bewonderdag.
Nou, mocht je nog twijfelen of het de moeite waard is, dan trek ik je nu wellicht over de streep. Werkelijk, het is ontzettend leuk om te zien hoe ze tegels en quilts hebben samengevoegd.

Euh, deze prijzen zijn wel wat gedateerd hoor.

Je wordt allervriendelijkst welkom geheten en krijgt een uitleg over de zalen en waar je wat kunt vinden. Dan kan het dwalen beginnen want er zijn 12 zaaltjes waar het nodige over tegels te vinden is.

 

Het geheel is gemoedelijk ingericht met oude  meubelen en alles is in stijl. De vloertegels:

de tegelmuren en panelen:

en zelfs in de garderobe hangen prachtige tegeltableaus, zoals deze bijvoorbeeld.

De quilts zijn bij tijd en wijle niet eens van echte tegels te onderscheiden. Wat denk je van dit: zijn dit tegeltjes of is het toch een quilt?

 Het is echt een quilt die werkelijk met engelengeduld moet zijn gemaakt. Hij is prachtig.

Ik zal niet meer foto’s plaatsen want dan verklap ik al zoveel. Maar ik ga zo nog even lekker nagenieten van al die prachtige tegels en quilts waar ik een foto van heb gemaakt. En voor iedereen die nog wil gaan, deze tentoonstelling is nog tot 30 juni a.s. Het museum is gevestigd aan de Eikenzoom 12 in Otterlo.  Wat mij betreft een echte aanrader. Veel kijkplezier daar!

3 Reacties to “Tegelmuseum Otterlo”

  1. Dit is echt iets voor mij! Als ik iemand kan vinden om mee te gaan, dan ga ik daar zeker kijken.

  2. Ik ben er alleen heen geweest en dat ging ook goed, hoor. Maar met z’n tweetjes is altijd gezelliger. Veel plezier dan.
    groetjes
    Jenny

  3. Hoi Annet, de laatste foto is een detail van de quilt.
    Het zijn toch net echte tegeltjes, vind je ook niet?
    groetjes
    Jenny


Geef een reactie

