decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Musical Gala 2012

Nadat ik bij het Mirandapaviljoen afscheid van Linda en de groep had genomen tufte ik in mijn koekblik naar Carin. De A4 gaf niet echt file maar even lekker doorrijden kon toch ook niet. Tot twee keer toe ben ik door dezelfde vrachtauto bijna plat gereden. Deze chauffeur wist zich totaal niet aan de maximum snelheid te houden en kleine autootjes op de weg? Rijden die er dan ook? De tweede keer toch maar even op mijn claxon gedrukt want ik zat er echt al naast en kon geen kant op. Brrr, ik vind dat zo griebelig…

Linda was net zo snel thuis als ik bij Carin was dus dat scheelde niet zo heel veel. Carin had nog wel iets leuks en nu ze Lin toch aan de lijn had. Wat vinden jullie er van om mee te zingen in een koor bij René Froger tijdens de Toppers in de Arena. Enig voorwaarden is dat je koorervaring hebt. Nou, als je al zingt vanaf je 20ste in een koor en elke jaar meedoet met Supervoices mag je toch wel spreken van ervaring, toch?

Dus daarbij zijn we aangemeld, en, nog leuker, we hebben de bevestiging gekregen dat we ook mee mogen doen. Dat wordt dus oefenen.

Daarna als een haas eten gekookt, gegeten en omgekleed want je gewonen kloffie kon niet, het heet niet voor niets GALA. Toch had ik bij de ingang van Ahoy wel even de indruk dat ik overdressd was. Want zoveel gala heb ik daar niet gezien. Mensen hadden de dresscode niet gezien? Want zeg nou zelf, een spijkerbroek acht ik toch niet tot dat sjanre. (oeps! schrijf je dat wel zo?)

De kaartcontrole liep heel vlot, de lange rijen buiten gaven wel een ander beeld maar we waren echt zo binnen en de rij bleef.

Plekje opgezocht. GG rij 27 (meen ik maar kan ook 26 zijn geweest). Goed, nummer maakt niets uit, de betreffende rij was een ander verhaal. Helemaal bovenaan waren nog twee plekjes vrij, voor de mengtafel van het licht.  De railing naar boven liep al niet helemaal door, dus telkens moest je even overpakken. Dan boven aangekomen moet je je nog omdraaien en in de rij schuiven, nou ja, de tweede stoel was gelukkig al voor mij, Carin ging op het hoekje. Maar kriebels, wat was dat hoog. Carin had voor die avond graag een bijdrage ontvangen voor alle keren dat er ‘hoogtevrees’ werd gezegd. Dan zou ze beide kaartjes er dubbel en dwars uitgehaald hebben.

Ik was gelukkig niet alleen met mijn hoogtevrees. Een mevrouw komt met een aantal anderen binnen en loopt echt met knikkende knieën, zelfs in de schemerige verlichting goed te zien, naar boven. Elke keer dat ze moet overpakken bij de railing staat ze even te dubben of ze dat wel zal doen. Eindelijk zijn ze bij de betreffende rij en moeten dan ook nog een heel eind doorschuiven. Nu zijn de plekjes niet zo groot. Iemand die op grote voet leeft had er niet genoeg aan gehad. En dan moet je er ook nog langs! De meeste mensen van de groep hadden er geen moeite mee, maar deze mevrouw zag het niet zitten. Mijn buurman en buurvrouw op de bovenste rij zeiden meteen al, doorschuiven, die mevrouw durft niet. Nou, het heeft even geduurd voor men snapte dat even opschuiven wel de beste optie was. Het was ook geen probleem hoor, ze hadden het gewoon zelf nog niet bedacht!

Je zit te hoog voor gezichtsuitdrukkingen maar alle lichteffecten hebben we helemaal kunnen bewonderen.

 Van donker naar rood en dan

 of

 

Lichtbundels en effecten, het kwam allemaal voorbij. Spuitende confettikanonnen en vooral de prachtige muziek.

We hadden maar één maar, en dat was dat het zo jammer was dat veel liedjes Engelstalig waren terwijl we daar ook de Nederlandse versie van hadden. Dat was het enige hoor! En we hebben echt genoten van Birgit, John, Los Angeles Voices, Anita Meijer, Lee Towers, het koor, de dansers, Pia Douwes, Linda Wagemaker, Tony Neefs, Willeke Alberti, Joke de Kruiff , Henk Poort en al die anderen, want ik vergeet er vast nog een heleboel. De presentatie was super verzorgt door Frits en ook de muzikale begeleiding was top. We hebben echt van begin tot einde alles gewaardeerd.

Dat zal niet iedereen gezegd hebben. Het geheel zou om kwart over acht beginnen maar er kwamen nog zoveel mensen binnen dat dat verlaat werd. Half negen begon het en nog kwamen er hordes mensen de zaal binnen. Irritant als dat langs je heen moet als het zo donker is in de zaal. De pauze zou een kwartier tot twintig minuten hooguit duren, dat werd een half uur. Voor ons geen probleem, we hebben ons met mensen kijken prima vermaakt. Maar de mensen die de laatste trein naar huis wilden halen hadden mooi pech, want niet half twaalf maar twaalf uur werd het laatste nummer ingezet. Dus om kwart over elf begonnen de eerste mensen al Ahoy te verlaten en tot ‘sluitingstijd’ zijn die nog door heel veel mensen gevolgd. Zit je daar met je dure kaartje, ben je keurig op tijd en kun je door de laatkomers het eind niet meekrijgen. Daar zou ik dan stevig van balen. Wat jij?

Wat waren we blij dat we besloten hadden toch maar met de auto te gaan. Natuurlijk ben je dan ook niet zo weg en zijn we stapvoets het parkeerterrein afgereden. We stonden dan ook dicht bij de ingang maar achteraan voor het uitrijden. Ritsen is ook niet de sterkste kant van de Nederlander dus dat stagneerde ook nog wel eens. Maar ach, lekker nakletsen, flesje leegdrinken en autootjes kijkend kom je vanzelf bij de uitgang. Naar rechts, de kant die ook onze TomTom aangaf, stond echt helemaal vast. Er was een chauffeur die netjes een stukje openliet voor hen die links af wilden en via die kant zijn we ook de stad uitgereden. Alleen kregen wij de rij met auto’s toen om de hoek, al waren we ook daar rap weg hoor. Half twee doken we ons bedje in, nog heerlijk met de muziek van Queen in je oren … lekker nagenieten en muzikaal dromen…. mmmh….

 

2 Reacties to “Musical Gala 2012”

  1. ben nog steeds aan het nagenieten 🙂

    Wel ff opmerkend; de chauffeur die wel netjes een gaatje liet voor de auto’die links wilde was natuurlijk een Chauffeuse! 😉

  2. Turlijk, ik had het kunnen weten…. een heer in het verkeer is (bijna) altijd een dame ! Sorry mannen!


Geef een reactie

