decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Lady’s Night en Lady’s Day

Vorige week kwam buurvrouw C vragen of ik zin had om mee te gaan naar de Lady’s Night van Broekhuis Dronten. Ik had daar ook een uitnodiging voor gekregen, maar zo alleen daar heen, nou nee! Maar zo samen Ja, Natuurlijk!

Al om 18.00 uur reden we hier weg om er maar op tijd te zijn want haar man had het fototoestel vergeten en dat wilde hij daar wel graag hebben.
Wat een leuke avond was het zo. Langs de kant stonden standjes met allerlei ‘vrouwendingen’ van schoonmaak van je huis tot ‘schoonmaak’ aan jezelf. Maar ook een wijnstand (nou ja, hoeft voor mij niet echt maar ik ben niet alleen) en een stand waar we gingen proeven.

Bij binnenkomst kregen we allemaal een sleutelkoord uitgereikt waaraan ook nog een lotnummertje vastzat.

Wilde je aan de verloting meedoen dan kon je het tweede deel inleveren bij een alleraardigste jongen die wel honderd keer vroeg of hij het tweede deel van de bonnetjes mocht hebben voor in de ton.

We werden in groepjes verdeeld en mochten steeds 25 minuten bij een activiteit doorbrengen. C en ik waren ingedeeld in groep wit en wij begonnen met amuses proeven bij slagerij vd Vlis. Lekker joh! Variaties met paté en filet American waar je zelf nooit opgekomen zou zijn, als ik even voor mezelf mag praten.

De man vertelde wat je er allemaal mee kon doen, waar je de dingen in Dronten zou kunnen kopen en, oh zo vervelend, van alles mochten we ook nog proeven. Paté met nootjes en iets met uien, roompaté met cranberry’s, en nog veel meer.

Ook vertelde hij hoe je het kan serveren.

In glaasjes, op lepels, op vorkjes. Er zijn zelfs lepeltjes voor amuses die je zo op kan eten, soort van geroosterd bood maar dan anders.

 

En weet je wat zo goed is, na afloop kregen we de recepten nog mee naar huis ook. Gewoon, om daar ook eens te proberen. Wanneer hebben we een feestje?

Ons tweede onderdeel werd band verwisselen. We zijn niet voor niets bij de dealer/garage. Een aardig trio monteurs vertelde hoe je één en ander moest uitvoeren en waar je op moest letten. En, natuurlijk zou je zo zeggen, werd er van ons verwacht dat er wel een slachtoffer was die de band wilde afhalen en weer ophangen.

 We kregen een tien met een griffel. Er was maar één minpuntje, de moeren werden te vast aangedraaid. Ja, je leest het goed, dat schijnt tegenwoordig niet meer te mogen omdat je dan de velg kan beschadigen. Toch nog wat geleerd 🙂

Daarna hadden wij 25 minuten vrij om de standjes te bezoeken en een glaasje fris te drinken en iets lekkers te peuzelen waarmee ze rond gingen of van de nootjes die op tafel stonden.

De volgende ronde mochten we bloemschikken, een aantal dames van Groei en Bloei gingen ons vertellen hoe we een gebakje konden maken. Had je nog nooit geschikt, prima, de uitleg die ze gaven en zo. Maar als je het vaker gedaan hebt dan waren ze een beetje erg bemoeizuchtig en had je, als je niet oplette zomaar spullen in je ‘gebakje’ staan die je helemaal niet wilde hebben.

Als allerlaatste onderdeel van de avond gingen we leren lampjes verwisselen en doken we (figuurlijk dan) onder de motorkap.

Als ik één ding goed geleerd heb gisteravond, is het wel, bel de ANWB als het mis gaat want mensenlief het is gewoon niet te doen voor een normaal mens die niet voor automonteur heeft gestudeerd. Wij hadden de klusjesmonteur die dit dagelijks deed en hij had er zelfs af en toe nog moeite mee het juiste lampje op de juiste plek te krijgen.

We waren net op tijd terug om de verloting mee te maken in de showroom. Prachtige prijsjes gingen langs, rollade, schoonmaakpakketjes, sieraden, iets voor de tuin,  noem maar op. En als klap op de vuurpijl kreeg iedereen een tasje mee met leuke dingen. DE al genoemde recepten, boekjes, folders, monstertjes en een zakje met een stukje hartzeep en een zeeproosje.We hebben nog even staan nakletsen en zijn toen terug naar huis gereden, maar toen was het al tien uur geweest.

Thuisgekomen nog even de Blauwwitter doorgelezen en toen naar bed want vanmorgen moest ik al om acht uur bij Linda zijn omdat de monteur de kraan kwam repareren. Kwart over acht belde de man ook netjes aan met tig excuses, er stond bij de Bernhardschool een vrachtwagen met oplegger die graag de wijk had ingereden, maar wie dat helaas niet lukte. Gek hè? Wie bekend is in West weet dat je daar never nooit doorheen komt met zo’n groot gevaarte. Het was een aardige man die ons niet heeft uitgelachen want de kraan bleek helemaal niet afgebroken te zijn 😦 maar losgedraaid door het heen en weer bewegen. Uit welke tijd stamt deze oerkraan dan? Wel jammer want nu krijgt ze weer geen nieuwe kraan bij haar mooie nieuwe aanrechtblad.

Nog even terug naar huis gefietst en toen naar Nijkerk gereden voor de jaarlijks vergadering van het Quiltersgilde. Tja, wat zal ik daar over vertellen. Dat de hartelijkheid naar eenlingen ver te zoeken was. Dat had de voorzitster zeker al door gehad want die zei er iets over in haar woordje vooraf. Helaas, bij vele hielp dat niet. Zo ook niet voor de dames aan mijn tafeltje. Ik dacht een tafeltje gevonden te hebben met ook twee alleengaanders, maar deze beide dames kenden elkaar wel maar hadden elkaar blijkbaar niet zoveel te vertellen. Dat veranderde op slag toen er een groepje dames binnenkwam, er schoven twee dames aan en de dame die er al zat schoof gewillig een plekje op en het gekakel was niet meer van de lucht. Alleen, wel samen. De opgeschoven dame bleek ook niet zo prater te zijn. Na de uitstekende lunch probeerde ik een praatje met haar aan te knopen maar meer dan drie woorden heeft ze niet terug gezegd. Een vrouw van weinig woorden dus….

Tijdens de lunch wel heel gezellig zitten praten met een aantal dames, die, net als ik, alleen gekomen waren en die aanschoven. We begonnen met liturgisch bloemschikken en zijn daarna de hele wereld overgegaan. Natuurlijk kwam het quilten ook nog even ter sprake. Dat was wel heel gezellig en de pauze was dan ook om voor je er erg in had.

Na de pauze sprak Ans Schipper ons toe. Nou, het leek wel een conference. Erg leuk maar veel over quilten heeft ze niet verteld. Vond ik niet zo erg maar de dames aan mijn linker zijde wel, daarvoor waren ze niet gekomen.

Natuurlijk heeft Ans wel iets verteld over quilten, maar niet de dingen die deze dames graag wilde horen, waarschijnlijk. De Blauwe Regen quilt bestaat uit 400 piepkleine hexagonnetjes voor de bloemen. Hoe het zover kwam en wat ze daarvoor allemaal had uitgeprobeerd werd hilarisch verteld. Deze mevrouw heeft dan ook al vele prijzen gewonnen in binnen- en buitenland. Niet zo gek dus als je dit werk ziet. Ze showde ons ook een kimono met daarbij ook weer een prachtig verhaal over het lopen van een show in Lyon.

Kwart over drie verlieten we het gebouw de Schakel in Nijkerk. De twee dames die ik tijdens de lunch had gesproken nog even gedag gezegd en gezwaaid en toen naar huis om de blog te maken. Want vanavond komt de kapster en morgen gaan we de kasten naar Den Haag brengen.  Dan komt er niet zoveel meer van. Wat ik zo ook nog even moet doen is de ovenschotel voor morgen alvast klaarzetten zodat die bij thuiskomst zo de oven in geschoven kan worden. Daarover later meer?

2 Reacties to “Lady’s Night en Lady’s Day”

  1. Hoi Jenny,
    Was leuk om je gisteren te ontmoeten bij het quiltersgilde. En je hebt meteen al een verslag staan!! Hard gewerkt dus. Groetjes, Rose-Anne
    http://www.expatquilterreturnshome.blogspot.com

    • Hoi Rose-Anne
      Ik vond het ook heel leuk kennis met je gemaakt te hebben. En wat een leuke blog heb je ook. Die carosel en de theepotjes, wat leuk. Vooral de kleedjes eronder vind ik echt een uitvinding. Enig.
      Ik heb een dochter die Linda heeft en ook iets met uiltjes heeft, daarom viel het uiltje mij meteen ook al op. Mijn Linda heeft alleen het uiltje met de pen, een schattig stempeltje, maar ja, die is ook schooljuf en gebruikt ‘m daarvoor.
      De blog is ook een beetje mijn uitlaatklep als ik nog even mijn verhaal kwijt wil, dus ja, ik had nog even tijd over en ja, dan is het stukje zo geschreven.
      groetjes en een goed weekend en ik heb me meteen als volgster aangemeld dus tot gauw weer
      Jenny


Geef een reactie

