decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

18 Week 17 en 18 zijn gebouwd

Dom dom dom….. Heb ik afgelopen week al heel snel de huisjes van week 17 en 18 gebouwd en nog niet op de blog gezet. Daarom nu de schade maar even snel ingehaald.

Huisje week 17:

Op zich niet echt een week met veel vermeldenswaardige dingen, dacht ik nu. Dus, de kar geparkeerd en de gepakte koffer staat al naast de deur. Er was maar één nadeel bij dit huisje, de streepjes van de stof liepen niet zo recht als gedacht. En ik moet de strijkbout er nog even opzetten. Daar moet ik elke keer echt om denken. Dom hè? Want het werk wordt er altijd een stuk netter van 🙂

Huisje week 18:

Voor het eerst in mijn leven heb ik Koninginnedag niet in Nederland gevierd. En in Frankrijk was geen kleedjesmarkt of terrasje vol bekende.  We waren die dag alle drie wel ‘stemmig’ gekleed in oranje of rood wit blauw, je moet toch laten zien dat het een feestdag is.

Ik had echt de bedoeling één van deze vlaggetjes te gebruiken voor het raam. Pas toen het huisje vast zat aan de vorige bedacht ik me dat weer. Dom dom dom 🙂 Maar geen nood, we zitten nu met z’n drietjes in het vakantiehuisje. De omgekeerde bloempotjes staan op het dak, en dat ging moeilijker dan verwacht. Ze zijn ook niet helemaal gelijk, maar dat waren ze in Frankrijk ook niet, gelukkig. Op de vlag zit inmiddels een zilveren kroontje. Dat kon ik dinsdag zo snel niet vinden en toen ik het woensdag wel tegenkwam ook maar gelijk erop vast gezet. Het wit is van de huisjes uit het dorpje Locquirec en ons eigen appartementje. De glimmertjes onder het raam verbeelden de vele schelpen die overal op de rotsen vastgeplakt zaten. Hele schelpenbanken hebben we gezien, prachtig. Op de luiken en de deur heb ik geprobeerd het teken van Bretagne te tekenen. De lucht in delen is links de bewolking en regen van de eerste dagen, het midden laat de prachtige dagen in het midden van de week zien, en het eindigde weer bewolkt en regenachtig. Logisch hè?

Zo heb ik nu de eerste drie stroken aan elkaar zitten.

Vanmiddag de start voor het maken van de vierde strook met het huisje van week 19.

Geen reacties to “18 Week 17 en 18 zijn gebouwd”

Geef een reactie

