decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

De Toren van Babel

Het is kwart over vijf en buiten rommelt het al meer dan een uur, in de verte dan wel, maar toch, het rommelt.

De buurvrouw heeft de spullen van de kinderen veilig gesteld en is met haar kroost naar de voorkant gelopen. Zo druk als het eerst was met kinderstemmetjes zo onheilspellend stil is het nu. Stilte voor de storm? of….

Het was vanmorgen al warm toen ik uit bed kwam. Na de douche dacht ik meteen, mag ik weer? Maar dat kon niet want er moest vanmorgen wel wat gedaan worden. Terwijl mijn HHH haar taken deed heb ik onder andere mijn taken gedaan en de kast opnieuw ingedeeld. De winterkleding naar achteren en het zomergoed naar voren. Ik mag toch hopen dat we alle kou nu wel zo’n beetje gehad hebben. Pas in het najaar mag het gaan vriezen.

Ik was heel wat van plan, deze middag, maar echt veel is er niet uit mijn handen gekomen. Hadden jullie dat nou ook? Ik heb wat kranten ‘ingehaald’ en wat tijdschriften doorgebladerd, wat in de mailbox opgeruimd en nu dan even kort een blogje schrijven want er moet zo ook weer gekookt worden. Ik kan James wel roepen maar helaas, die heeft net weer zijn vrije middag (grapje).

Toch ben ik ondanks het mooie weer de afgelopen dagen wel druk geweest met tekenen en schilderen van de Toren van Babel, die is voor de Bijbelse Taferelen op 9 juni. Dan kunnen jullie ‘m ook in het echt gaan bekijken, ’s middags van half 2 tot een uur of vier.

Het is toch wel leuk werk van een heel leeg kleed naar bijna niets onbewerkt meer. En het ging lekker. Daarbij tussendoor ook steeds even buiten gezeten om van de zon en een glas thee te genieten.

Mmm, zo ziet het er wat vreemd uit.  

 

De bovenkant maar dan op z’n kop.

Nu maar hopen dat de dames van BT het ook goed vinden zo. Er moeten nog wel wat details geschilderd worden, zoals het touw om de palen. En eigenlijk wil ik kijken of ik er ook een echt touw met een grote steen aan kan krijgen. Dat is voor morgen, dan is het showtime.

Dit zijn dan de konijntjes van Linda. Zijn ze niet schattig. Ben benieuwd welke namen ze gaan krijgen.

Het rommelen is inmiddels sterkt afgenomen. Het is nu wel grijs in de lucht, al het mooi blauw is verdwenen. Zou er nog regen komen of is alles langs getrokken. Geen idee, we wachten het wel af. Dit is iets waar gelukkig geen mens iets aan kan veranderen.

Geen reacties to “De Toren van Babel”

Geef een reactie

