decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Nationale theedrinkdag

Theedrinken is een kracht

Theedrinken is een ritueel dat in vrijwel alle culturen ter wereld wordt geassocieerd met ‘verbindend moment’, ‘rust en ontspanning’, ‘aandacht’, ‘samenzijn’, ‘concentratie’ en allerlei andere associaties, waarin het mens-zijn, samenzijn en delen centraal staan. Ook in Nederland heeft theedrinken als ritueel deze functies. Theedrinken is een middel en een doel. Theedrinken is een kracht. Theedrinken is een symbool. Het weerspiegelt Verbinding, Samen Leven, Samen Doen!

Dit is een stukje uit een veel groter geheel dat ik ‘per ongeluk’ tegenkwam op internet. En, eerlijk gezegd, ik kan me er wel in vinden. Ik drink ‘sloten’ thee, het liefst samen met andere mensen, maar ook alleen thuis is de theepot gevuld. Als ik inspiratie nodig heb staat ook de theepot paraat en bij het uitwerken van ideeën en hersenspinsels staat er ook altijd wel ergens een bak thee, meestal wel koud te worden. Ik vind niet alle thee lekker. Muntthee of brandnetelthee kan me niet bekoren. Citroenthee vind ik lekkerder als het warm weer is het thee met kaneel weer in herfst of winter. Toch mag ik wel graag een smaakje uit proberen. Laatst had ik een pakje met van die theedriehoekjes en daarvan kreeg je rode thee. Net warme aanmaaklimonade. YEK! Echt niet te drinken, althans, vond ik dan. Gelukkig verschillen alle smaken en is er voor iedereen wel een passende smaak.

Ik heb de thee ook het liefst in een glas of echt theekopje. Een mok/beker is wel lekker veel maar het is ook net of de smaak dan anders is. Zal wel verbeelding zijn…. maar toch, doe mij maar een glas thee.

Dat 30 mei nog maar heel lang Nationale Theedrinkdag mag blijven.

 

 

Geen reacties to “Nationale theedrinkdag”

Geef een reactie

