decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Even bijpraten

Tjonge jonge, wat kan er in een week veel gebeuren. Blijde gebeurtenissen maar ook verdrietige.

De planeet Venus voor de zon kon door vele Nederlanders niet gezien worden. Voor de liefhebbers van het Universum een strop, maar ik denk dat de meeste mensen er niet eens aan gedacht hebben. 

Een prachtige dag was het voor mijn vriendin. Haar dochter en schoonzoon zagen er ook prachtig uit en hebben er een mooie dag van gemaakt. Zelfs het weer werkte mee. Wel een beetje veel waaibomendag, maar op de juiste momenten ook droog.

Vrijdagmiddag dan de opening van de werklocatie van mijn jongste dochter. Een hele happening voor de bewoners maar ook voor het personeel.

Ik mocht ook een kijkje komen nemen en dat deed ik graag. Na RenM te hebben bewonderd en een fijne dag te hebben gewenst ben ik met mijn kleine autootje naar Den Haag gereden. Even een tussenstop bij IKEA gemaakt en toen verder. Vlak voor Bleiswijk begon mijn benzinelichtje angstvallig hard te knipperen en moest er echt iets in de tank gegooid worden. Een hele tijd achter een vrachtauto blijven hangen, want de tegenwind was wel erg pittig, en toen bij Biggenstein snel een paar liter in de tank gegooid. Toen verder en in Leidschendam voor 11 cent minder per liter de tank volgegooid. Daardoor kwam ik wel vijf minuten te laat binnen want het had me al met al toch een half uur gekost. En ik heb zo’n hekel aan te laat komen… dat was echt even balen.

   

Dit zijn de ‘kunstwerken’ die ik voor de opening heb gemaakt. Alleen wel in een vroeg stadium want de kleuren zijn na die tijd nog even bijgewerkt en minder streperig gemaakt.

Alleen aan het eind van het feest was er voor een aantal personeelsleden een verdrietige mededeling over een cliënte van de andere locatie. En dat zette een flinke domper op de feestvreugde. Gisteren kwam dan ook het bericht van overlijden door en dat is nieuws wat je liever niet wil hebben. Vanaf deze plek wil ik iedereen om haar heen dan ook heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd van afscheid nemen.

 

Zaterdagmorgen om negen uur mocht ik met Tineke, Marri en Désirée bloemschikken in het thema: Liefde is….

Zaterdagmiddag waren er de Bijbelse Taferelen in het dorp, maar daar maak ik straks nog even een blog over, oké? Wel even de groepsfoto om vast voor te genieten 🙂

Een grijze dag qua weersomstandigheden, maar tijdens het uitspelen gelukkig wel droog. Maar er zijn heel wat mensen geweest die het behoorlijk koud hebben gehad. Toch maakte de reacties van alle mensen veel goed.

Zaterdagavond startte voor Nederland het EK met een verliespartij tegen de Denen. De toeter die de hele dag, althans de momenten dat we thuis waren, aan het tetteren was geweest viel stil en bleef stil. Wat een rust!

Zondagmorgen mochten we zingen in Dennenheul voor een groep vakantiegangers waarvan de partner niet meer precies weet hoe wat waar welk. Heftig voor de mensen en op vakantie gaan is er dan niet bij. Het hotel ziet je aankomen als je partner zo zit te knoeien met het eten of het uitschreeuwt of wat dan ook. Hier mag iedereen gewoon even lekker zichzelf zijn en wordt de zorg even ontlast. Een mooie dienst. Er was maar één maar: Lin en ik hebben de altpartij gezongen en dat viel niet mee na één keer oefenen. Verder hebben we het rustig aan gedaan. Linda haar afstudeerproject bekeken, met de konijntjes gespeeld (nou ja, de meiden dan) en lekker gegeten.

Gisteren heb ik Carin weer naar huis gebracht. Na de zonnige zondag was het weer een regenachtige en grijze dag. Het waaide niet meer zo hard als vrijdag, maar toch blies er nog een aardig windje over de weg heen. Bij Bleiswijk reden we zo, van het één op het andere moment, een ongelooflijk flinke regenbui in. Iedereen op z’n remmen, wat soms ook maar net goed ging, want daar reken je niet op. Wat afzakken, oké, maar zo volop terug, nee! Het ging gelukkig allemaal goed en met een langzamer tempo reden we ook zo de bui weer uit de zon in. Zeer verraderlijk allemaal. Even later, maar toen waren we gelukkig al binnen, kwam er weer zo’n noodbui naar beneden vallen. In Rotterdam is ook het één en ander aan waterschade gemeld oa bij het Oude Luxor theater liepen de kleedkamers vol water. Zijn ze vast niet blij mee. Gisteravond terug naar huis viel de regen wel mee, na Gouda was het zelfs droog en een waterig zonnetje. Het was ook heel rustig op de weg en ik  dacht ook nog even het diepte record aan tellingen te krijgen. Tot vlak bij Woerden had ik nog geen Wolter Koops zien rijden. Maar, dat werd toen goed ingehaald. Toch nog acht stuks gezien. Vrijdag waren dat er maar drie 😦

Als ik nu naar buiten kijk, om vijf voor half acht, zie ik dat de zon zijn best doet er door te komen. Zou het steeds om en om gaan? Natte dag, droge dag? Het begint er haast wel op te lijken. Toch duim ik nog wel voor een mooie zomer hoor. Duimen jullie mee?

Geen reacties to “Even bijpraten”

Geef een reactie

