decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Noodweer ?

Het mag volgens het Journaal dan wel niet het noodweer geweest zijn zoals voorspeld, dat afgelopen nacht over Nederland trok, veel regen is er wel gevallen en ook het onweer vond ik maar drie keer niets. In de regenmeter

stond van dit buitje wel bijna 20 mm water. Dat opgeteld bij de 15 mm van maandagmorgen dan heb je in één week tijd toch al behoorlijk wat water over je heen gehad, als je buiten liep tenminste.

Omdat dit noodweer al ruim van te voren was voorzegd heb ik toch maar het zekere voor het onzekere genomen en het huisje achter in de tuin maar eens even opgeschoond.

 

En dat was hard nodig. Nou heb ik dat niet met een poetsdoek en zo gedaan, dat zit er nou net even weer niet in, maar met een flinke straal uit de kraan lukt dat ook prima. Daarna alles er weer in geschoven en op de juiste plek gezet. Er zijn wat spulletjes die, nog steeds, naar de kringloop gebracht moeten gaan worden en er was ook zo het één en ander dat zo de vuilnisbak in kon. Waarom bewaard een mens dat toch?

Ik had ook nog even graag de koepels en de bovenramen gewassen maar dat zag ik na deze spuitactie toch niet meer helemaal zitten. Het wordt nog wel eens een keertje droog op het dak, en anders maar niet.

De regen heeft de tuin niet echt goed gedaan.

De prachtige roos had nu toch een beetje wateroverlast en ook de bloemetjes van de IJslandse Papaver zijn nergens meer te bekennen.

Het minivijvertje met Franse schelpen loopt over en ook de vijverton zit goed vol water. En dat laatste is natuurlijk alleen maar goed.

Nieuwegein zit al sinds gisteravond deels zonder stroom, en volgens de woordvoerder van het betreffende elektriciteitsbedrijf  kan dat nog wel even zo blijven. Zit mijn zusje daar ook bij?

Nu, om tien voor tien, is er een waterig zonnetje buiten. Het waait behoorlijk. En net als ik dit tik breekt de zon heel goed door. Houden zo! Een merel wil zijn mooie zwarte pak gewassen hebben voor het weekend en is op het garagedak van de achterburen druk bezig het te reinigen. De spetters vliegen in het rond.

Ik zit nog te dubben, ga ik vandaag naar Apeldoorn naar de boekenbeurs of blijf ik thuis en ga ik mijn huis van deze week bouwen. Oh oh, wat een dilemma, want het is allebei leuk! Wat ik ga doen… je leest het nog wel.

 

 

 

Geen reacties to “Noodweer ?”

Geef een reactie

