decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

De ene spalk is de andere niet

Om half twee mocht ik me vanmiddag bij Michiel melden. Hij zou mij een nieuwe spalk aanmeten. Dus toog ik om kwart voor één op de fiets richting St Jansdal om daar dik op tijd aanwezig te zijn. Net voor de bui losbarste zette ik mijn fiets in de stalling. Da’s mooi!

Binnen was het wachten tot ik aan de beurt was. Geen probleem hoor, ik ben gewoon te vroeg. Ondertussen het blad Italië gelezen en er snel een lekker recept uit over genomen. Als je er dan toch zit 🙂

Klokslag half twee mocht ik mee lopen naar een kamertje. Er zitten nog meer mensen hoor. Ja, en? Eten die mij op? Nee, nou dan is dat toch prima!

Er werd een spervuur aan vragen gesteld en natuurlijk werd er weer een krachtmeting gedaan, een soort handje drukken maar dan anders. Mmmh, veel kracht zit er niet in. Nee dat weet ik ook wel :).  Wat ik graag doe? Quilten en borduren en breien en…. Ja, stop maar, hij wist genoeg. Oei, een man die weet wat quilten is, dat zie je niet zo vaak. Na veel uit de kast te hebben gehaald en net zo snel weer terug te hebben gelegd, kwam er toch een plastic plaatje te voorschijn waarin een gat zat. Dat werd in een bak kokend heet water gelegd en er later heel voorzichtig weer uitgehaald en afgedroogd. Toen ging het om mijn hand en pols en na heel veel buig en knipwerk is er een soort van spalk uit te voorschijn gekomen. Plakbandjes er op en een weekje proberen.

Voor mijn pols zit het prima maar ik ben bang dat ik volgende week al terug moet voor het gat rond mijn duim. Ik heb nu al de rode striemen staan en dat wordt vast nog blauw ook. Net als op mijn arm. Gelukkig hoef ik ‘m niet de hele tijd om, alleen als ik iets ga doen zoals afwassen, stofzuigen, fietsen of zo. Ook zonder de spalk moet ik blijven bewegen anders worden de spieren alleen maar lui en krijg ik weer andere problemen. Of ik er zo al niet genoeg heb.

Het geval ziet er heel massief uit maar weegt niet zo heel veel. Maar wat is ie groot…. Dat had ik toch echt niet verwacht. Misschien mag er tzt toch wel een stukje af. In ieder geval kan ik maandag even bellen voor het gat van de duim, want ik kan echt niets vastpakken zo. Zelfs de sleutel omdraaien in het slot van de voordeur wilde niet lukken. Mazzel dat ik me met links ook wel kan behelpen!

Geen reacties to “De ene spalk is de andere niet”

Geef een reactie

