decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

27 Tour de Vloer

Het is nog geen bouwvakvakantie, althans, niet voor mij voorlopig. Maar toch schoot het met dit huis niet zo op als gewenst. Reden? De Tour de France is weer begonnen en de laatste kilometers wil ik graag zien. In mijn kleine werkhok hangt wel een radio maar voor een tv is er echt geen ruimte. De hele handel oppakken om beneden te gaan zitten is ook geen optie, dus… staakt de bouwvakker gewoon haar werkzaamheden.

Maar, ik kan al wel vast iets vertellen over deze week: de groene deur bijvoorbeeld. Dat is mijn voordeur. Niet zo netje geschilderd als gewenst maar ik doe het er maar mee. Deze week is het huis in blauw tinten, de eerste kleur van de Franse vlag. Want niet alleen de toer is begonnen ook de uittocht van de Nederlanders en veel mensen in mijn omgeving gaan nu naar / zijn nu in de Franse zon. De (bijna) fiets staat natuurlijk voor De Tour. 18 Nederlanders in de strijd en daarvan zijn de eerste afvallers al richting huis of liggen nog in het ziekenhuis. Omdat sporten zo gezond is! Sinds 1998 was het aantal uitvallers in de eerste week niet zo groot als deze keer. De ene valpartij na de andere zorgt ervoor dat renners moeten afstappen met een gebroken heup, longen, mild en nieren die een flinke klap hebben opgelopen, gekneusde en gebroken ribben en gebroken sleutelbenen. Om van alle schaafwonden maar te zwijgen. Menig renner fiets rond met verband om knieën of ellebogen. Als je dit zo leest kijk je naar een horrorfilm in plaats van een sportieve prestatie. Je zou na zo’n avontuur toch never nooit meer op de fiets durven stappen. Vandaag is ook de finale op Wimbeldon. Federer tegen de Brit (ben zijn naam even kwijt), spannend, maar niet iets waar ik voor zou thuisblijven.

Geen reacties to “27 Tour de Vloer”

Geef een reactie

