decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Dromen zijn bedrog

Nou dat moet wel want als alles gaat gebeuren wat ik vannacht gedroomd heb dan gebeurt er allereerst al een wonder. Hoezo? Nou mijn inmiddels al lang geleden overleden schoonmoeder speelde een prominente rol in die droom. Ik heb haar eerst gered uit zee en daarna een heel gedoe om stofzuigerzakken. En dat gebeurde bij een soort van kioskje waar veel fotomateriaal gekocht kon worden. Het is zo bizar dat ik het niet eens precies kan na vertellen en toch blijft het zo in je hoofd ronddollen.

Als eerste zou mijn schoonmoeder nooit de zee ingaan. Er overheen varen vond ze eigenlijk al niets al moest ze dat ooit om in Ierland te komen. En van vliegen en auto huren was geen sprake toen, dus… Ze was nog van de tobbe generatie en de douche was eigenlijk al te veel water naar haar zin. Ze ging er wel onder, maar niet van harte. Dus zwemmen in zee of er alleen al in pootje baden, het lieve mens zou zich geen raad geweten hebben. Laat staan dat ik haar had moeten redden.

Al waren we het lang niet altijd met elkaar eens, over stofzuigerzakken hadden we zeker geen woorden gekregen en wat die zakken doen in een fotokiosk bij diezelfde zee, werkelijk waar, ik heb geen flauw idee. Dus echt voorspellend zal dit ook niet geweest zijn. Of weet iemand me dit uit te leggen ?

Ik verbaas me er elke keer weer over hoe raar een mens, nou ja dit mens dan, kan dromen. Dit is niet de eerste keer dat ik iets droom wat totaal niet kan en het zal ook vast de laatste keer niet zijn. Maar eens iets dromen waarin ik niet hard hoef te zwemmen, werken, rennen of wat dan ook zou best wel eens fijn zijn. Volgens mij zou ik dan een stuk uitgeruster wakker worden.

 

 

Eén reactie to “Dromen zijn bedrog”

  1. misschien moeten we Joop vragen om de musical Joseph nog een keer in productie te nemen en dan een meet-and-great organiseren? Misschien kan Joseph het je uitleggen 🙂
    Of anders Marco Borsato een mailtje sturen? Dan krijg je geheit als antwoord dat de droom toch bedrog is…
    En anders moeten we het maar aan Joost vragen..!


Geef een reactie

