decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Verzameling Knoestig Anchor

Een hele verzameling spalken ben ik bezig bij één te sparen want afgelopen maandag werd er een nieuw proefmodel aangemeten. En ik vermoed dat er nog wel eentje bijkomt want nu ik er later over na loop te denken, hebben we een totaal verschil van inzicht over het gebruik van zo’n ding. Michiel wil het geheel demobiliseren en ik wil graag een spalk die steun geeft als ik iets doe zoals fietsen, autorijden of stofzuigen. Nou is dat laatste niet zo’n heel goed voorbeeld maar vooruit, het gaat om het idee. In deze stellage ligt ook de hele boel stil al kan ik mijn vingers nu wel beter gebruiken als bij de vorige. En ik ga straks ook eerst even het geheel iets oprekken boven de stoom van de waterkoker. Dat mag wel niet maar ik ga niet weer terug naar het ziekenhuis. Ik blijf rijden en wachten. Hoewel, als ik de boel te veel uit z’n verband haal krijg je dat vast niet meer goed. Vooruit, toch maar even bellen straks… zucht!

 

De Evangelisatiecommissie organiseert in de zomermaanden altijd leuke activiteiten op de maandagavond. Voor afgelopen maandagavond stond Christelijk Cabaret op het programma. Het stukje over deze avond was wervend en maakte je nieuwsgierig. Ook op de site stonden wel dingen die me aanspraken. Zoals het feit dat Toon Hermans zijn grote voorbeeld was. Dat schept verwachtingen, toch? Even heb ik nog getwijfeld of ik niet toch zou gaan wandelen met de meiden maar het podium won.

Vol verwachting ging ik dus, met vele andere mensen, naar binnen. Op het podium stond alleen een zwart doek als achterkant en twee spots. Gelukkig niet al te veel toeters en bellen dus. Vrienden zaten al in de zaal en daar ben ik bij gaan zitten. Gezellig! Het begon al matig. Achter in de zaal bleek voorin te wezen. Ben best in voor complimentjes maar om me nu als schoondochter te bestempelen van iemand die ongeveer even oud is….mwa! Jan en Kees was ook niet sterk en dat er geen Nederlandse jongen Mario kon heten kwam ook niet zo goed uit de verf want er was wel een jongen die zo heet en echt niet uit Italië kwam. De grappen en grollen waren wat ver gezocht en persoonlijk vond ik ze niet echt sterk. Uniek en anders kwam wel aan maar…. We hadden onderling meer lol dan om het hele verhaal. Alles was heel voorspellend. Het verhaal van de ‘vliegende’ cavia’s en zijn collectie slakken waar zijn mama zo maar overheen liep was ook niet echt sterk. Een gezongen bestelling naar de pizzakoerier was leuk gevonden maar paste geheel niet bij de rest want dat was meer plaatselijk pizzatent pesten of toch meer de buurman? De brief van Dela kon me ook al niet imponeren.  Na een half uur verdween de man achter het scherm en aangezien dat even duurde dacht je echt hij komt met iets groots tevoorschijn. Nee, je kon een visitekaartje van hem krijgen met een tekst. Er was één mevrouw die een kaartje ging ophalen, de overige kaartjes ging hij maar in de zaal uitdelen omdat hij dacht dat iedereen wel zo’n kaartje wilde hebben maar niet naar voren durfde te komen. Een aantal mensen wilden dan wel een kaartje aannemen maar of dat er heel veel waren? Toen, na krap aan drie kwartier,  was de show, die aangekondigd werd van een uur uitlopend naar twee uur, al afgelopen. Was ik maar gaan wandelen…..

In het julinummer van Patchwork Magazin staan toch een paar mooie patronen. Drie daarvan ga ik zeker maken. Een quilt vol zonnebloemen, een huisje, wat bomen en heuvels, eentje met klaprozen en eentje met geborduurde blokken en verder simpel een randje er om, maar wel erg leuk.  Gisteren moesten we toevallig toch in Zwolle zijn dus wij op zoek naar een strengetje DMC 4025 en een paar strengetjes Anchor 1375. Bij die zoektocht kwamen we terecht in een heel leuk knutselwinkeltje aan het A-Plein. Hobbyshop Reuvers. Je moet even zoeken als je geen idee hebt waar je heen moet en je zo ongeveer de weg gewezen is. Bij V&D het plein oversteken richting opticien en dan links om deze winkel heen lopend zie je het bord al staan. Daar kom ik vast en zeker nog eens terug. Alleen, ze had wel de kleur DMC maar geen Anchor. Gisteravond op de computer maar eens gezocht. Maar ook dan wordt het waarschijnlijk bestellen in Duitsland. Er is nog wel een mailtje uit en dat wacht ik ook nog even af. Maar Anchor wordt hier niet veel verkocht, ben ik bang. Of weet iemand soms een adresje?

 

 

Geen reacties to “Verzameling Knoestig Anchor”

Geef een reactie

