decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Kippen

Ik had zondagmiddag even zoiets van wat ga ik nu doen? Er liggen twee toplagen klaar maar die moeten nog geregen worden op de onderlagen en dan heb je even de ruimte nodig. Dus ik besloot verder te gaan met de kippetjes.

De rand moet gedaan worden en de bloemen moeten er nog op. Nu heb ik op de cursus bij Greetje waarschijnlijk niet zo heel goed opgelet of ik ben het principe al weer vergeten maar de blokken werden iets anders dan eerst gepland. Maar, dat geeft niet want ik heb toch graag iets anders dan anders, dus ik ben rustig door gegaan met het maken van de stroken.

Het valt niet mee om alle puntjes even groot te krijgen en alle naadjes netjes op elkaar. Ik heb dan ook heel wat naadjes weer losgehaald. Of wil ik te netjes? Dat kan natuurlijk ook.

De blokken heb ik tot een rand gemaakt met tussenblokjes en na het platstrijken van alle naadjes aan de kippen vastgemaakt.

Op de quilt van Bobbin staan een soort van zonnebloemen. Maar daarbij had ik meteen al besloten die niet te maken maar mijn eigen bloem te nemen. Dat was wel even tekenen en rekenen maar, het is gelukt.

 

Wat ik nu nog moet doen is de blokkenrand eronder vastmaken en dan alles van de kippen en de bloem vastzetten. En dan doorpitten natuurlijk.

En: ik moet  nog wel eens een  plekje creëren waar ik de toplaag even helemaal kan uithangen. Ergens een roede maken of zo?

 

 

 

 

Geen reacties to “Kippen”

Geef een reactie

