decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Dat heb ik weer

Eens in de zoveel tijd moet ik dat treffen: stoelpoten die niet goed staan. Toen ik, al wat jaartjes geleden, zwanger was van Linda zakte ik in een bejaardenhuis met stoel en al naar de grond. Mijn buik was echt niet zo dik of mijn gewicht zo zwaar of zo. Nee, de stoelpoten waren er net opnieuw aangezet, alleen, niet goed dus. Ik hield er gelukkig niets aan over, alleen ik heb nog jaren lang moeten horen over stoelen in bejaardenhuizen die niet geschikt zijn voor zwangere koorleden.

Gisteren overkwam me iets soortgelijks. Om één uur moest de bolide van Carin bij garage Broekhuis in Dronten zijn. Dus wij tuften voor lunchtijd al die kant op en konden de auto op tijd neerzetten. Alle probleempjes werden even besproken en we zijn met z’n drieën naar het centrum van Dronten gelopen.

Daar wilden we een broodje eten en bij een klein restaurantje hadden ze broodjes King. Ik bestel drie broodjes en wat te drinken, luister aandachtig naar het kleine jongetje dat heel veel te vertellen had en we nestelden ons aan een tafeltje buiten in de zon om op ons broodje te wachten.

Toen gebeurde het…. in slow motion schoven de net aangelast poten van de terrasstoel naar binnen en kukelde ik achterover op de stoep. Linda en Carin hebben me uit mijn benarde situatie bevrijd en ook omstanders schoten direct te hulp. Het zat ook niet zo gemakkelijk, half op je rug en de benen omhoog. Dan moet je over de zitting heen eruit komen. Mwa…. niet echt de gemakkelijkste manier van opstaan, moet ik zeggen.

Toen ik weer op mijn beide benen stond zat de schrik er wel even in. De volgende stoel hebben we ook even flink heen en weer geduwd om te kijken of die poten wel goed gelast waren. De mensen van het restaurant waren vast nog niet zo lang in Nederland want ze  snapte  niet zo goed wat Carin vertelde toen ze de stoel binnenbracht. Wel honderd keer sorry.

 (foto van internet gehaald)

Het broodje King was wel erg lekker.

Geen reacties to “Dat heb ik weer”

Geef een reactie

