decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Nieuw project van start

Pffft, wat was het warm, de afgelopen dagen. In de achtertuin was het echt niet uit te  houden, dus naar binnen maar, met alles hermetisch afgesloten. Daar het één en ander afgewerkt. Want al is het warm, als je stil gaat zitten niksen is het nog warmer.  

Om te beginnen voor de vakantie alle borduurpatroontjes op de stof getekend. Nu is alles compleet in de doos en kan het de koffer in.

Ook het vijfde Fernhill deel is nu klaar.

Schattig hè, die blauwe bloemetjes. Gelijk ook alles voorzichtig op de hand uitgewassen en te drogen gehangen. Als deze week de strijkplank uitstaat gelijk een bout er over (laten) halen en dan kan er verder gewerkt worden. Ook de hoekjes heb ik al geborduurd. Gewoon drie bij drie centimeter en net zo omlijst als de blokken. Daar doe ik straks ook een leuk knoopje in dat bij de andere knoopjes past. Er zullen er vast nog wel meer van zijn.

Een huisje bouwen doe ik pas zodra het op zolder weer goed toeven is en je er niet smelt.

Dan het nieuwe project: Vorige week hebben Carin en ik allebei tafelkleden gekocht die je zelf nog kunt borduren. Eentje met een soort Keltisch motief en met paarse borduurzijde erbij en eentje met bloemen. Met de bloemenvariant ben ik nu begonnen.

  

Het is gewoon ´dom´ werk waar je heerlijk niet bij na hoeft te denken. Wat mooi uitkwam want Linda heeft gisteren een lijst gemaakt met alles wat ze nodig zou kunnen hebben om eventueel de praktijk op te starten.

In de beschrijving die meegeleverd werd staat dat je alles met stiksteekjes moet doen. Nou, eigenwijs als ik ben, vond ik dat drie keer niets. Dus maak ik rijgsteekjes. Ook het kleurenschema lap ik aan mijn laars, want ik maak de buitenranden van de rand donkerrood en de binnenkant maak ik rozerood.

Dat vond ik nou net even leuker. Ook voor de bloemen gebruik ik straks wat andere kleuren naast het meegeleverde rood. In de bakjes met borduurzijde zitten nog genoeg kleurtjes om er een vrolijk kleed van te maken.

Gisteravond, na het eten, hadden we de laptops nog even buiten gezet om wat te snuffelen en te doen. Maar telkens vielen er wat druppels regen. Weer naar binnen… zet niet door…. weer naar buiten. Toch weer dikke druppels…. weer naar binnen. Mmm geen regen van betekenis, weer naar buiten. Na de derde keer heb ik mijn borduurwerk weer gepakt en ben gaan zitten rijgen tot het donker werd en ik de voorgedrukte streepjes echt niet meer kon zien.

Daarna hebben we een spelletje wolken kijken gedaan. Dat deden we vroeger, toen de meiden nog klein waren, als we in de auto zaten . Wat zie jij in die wolk? We zagen gisteren een krab of een pot met bloem. Maar ook een kalkoen en een heks zagen we voorbij komen die langzaam aan veranderde in een mannetje uit de tijd van Napoleon.

Door het wolkendek piepte steeds vaker een sterretje. Zodat we daarna sterren zijn gaan zoeken. Uiteindelijk werd het wel bedtijd en zijn we toch maar weer naar binnen gegaan. Van de regenbui is in onze tuin niet veel terecht gekomen. Jammer, want de plantjes kunnen wel wat water gebruiken. Toch maar met de gieter langs gaan, denk ik.

 

  pssst… als ik groter was geweest had ik het graag gedaan hoor….

 

 

Geen reacties to “Nieuw project van start”

Geef een reactie

