decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Konijnenhok en sokken breien

Als we naar het dorp fietsen staat er steeds, zomaar bij een tuintje, een konijnenhok net op de stoep. Geen fraai nieuw hok, maar zo iets zou als logeerhok best nog een poosje dienst kunnen doen. Donderdagavond de stoute schoenen aangetrokken en eens aangebeld bij de voordeur van het tuintje waar dat hok voorstond. Ja, je moet toch wel eens iets gokken, toch?

Er deed een grote man open en die keek meteen naar de papieren die ik in mijn hand had en wilde de deur al weer dicht gooien. Nee, ik verkoop niets, ik kom even iets vragen over dat hok. Na zij zoon gevraagd te hebben, van wie dat hok bleek te zijn, mocht ik het voor een klein bedrag overnemen. Nog even staan dubben, zal ik wel, zal ik niet. En toen toch maar besloten het hok te kopen. Even naar huis gelopen om geld te halen en toen hebben Linda en ik het hok naar huis gedragen. Nou ja, ik heb er naast gelopen, want Linda vond het makkelijker om het alleen te tillen. Spierballen kweken of zo?

Nu staat het in mijn voortuin te wachten op een kwastje verf. Alleen, zo jammer, nu regent het weer…. pfff…. dus daar komt vandaag even niets van, ben ik bang. Dan gaan we straks maar een trappetje maken aan het konijnenhok van Linda. Benieuwd of dat wat in mijn hoofd zit ook echt uitvoerbaar is. We hebben nu plankjes genoeg, want ook bij de Praxis mochten we gisteren wat afvalhout meenemen.

Van een Duitse firma krijg ik elke keer een update van nieuwe boeken en tijdschriften. In mijn boekenkast staat ook al menige uitgave te pronken. En soms staan er ook leuke tijdschriften tussen. Er is altijd een gratis download bij waar je soms ook wel iets mee kan. Dus een leuk mail om te lezen.

Deze keer stond er ook een kopje bij over sokken breien. Dat is iets wat ik zelf niet doe maar in mijn omgeving worden er heel wat op de pennen gezet en gebreid. Soms voor jankiedoedel en belanden ze in de kast, want wie wil er nu zelf gebreide sokken aan?  In Japan is een Duitse arts werkzaam die een dorp helpt na de ramp met de kerncentrale. Ze zamelt geld in en daarvoor maken de mensen daar een soort van poppenbollen, of inktvissen of hoe je ze ook noemen wilt, van wol.

Die worden in Duitsland voor 10 euro verkocht en met de opbrengst steunt deze arts projecten in dat Japanse dorp. Zo zijn er ook mensen aan het sokken breien geslagen. Dus als je niet weet wat te doen met je gebreide sokken, kijk dan eens op de site van de organisatie die deze arts nu helpt.

http://www.sockenstrickervereinigung.de/index.php/aktionfoto.html

Eén reactie to “Konijnenhok en sokken breien”

  1. volgens mij is het exact hetzelfde hok, als ik de foto zo zie 🙂
    vanmorgen was Boris al weer aan het heen en weer rennen…

    succes met Lin der hokkie!


Geef een reactie

