decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

En nog geen huis gebouwd

Hebben jullie dat nu ook? Dat de tijd tussen je vingers doorglipt en je niet datgene doet wat je zo graag had willen gaan doen? Meestal gebeurt zoiets omdat er iets anders tussenkomt, soms doe je het ook gewoon zelf.

Neem nou zondag. Ik had zaterdag een doos gekregen die zondags in de kerk moest staan en dan wel ver voor de dienst begint. Tja, daar rij je dus om half negen eerst maar even naar toe. Buiten is het akelig koud. Nu wonen wij aan de andere kant van het spoor en om het dorp in te komen moeten we daar dus altijd overheen. En ik weet niet hoe ik dat doe, maar over het algemeen moet ik altijd wachten voor de dichte bomen. Zo ook zondagmorgen., En dat was zeer bijzonder omdat er dit weekend helemaal geen treinen zouden rijden.

Voor ons stond een blauw autootje met daarin één van de thuiszorgmedewerksters die ook bij ons thuis geweest is toen André zo ziek lag. Die ging eerst maar eens kijken, want het duurde toch wel erg lang. Daar kwam eindelijk de werktrein langs. Ellenlang en zo tergend langzaam. Toen de trein ruimschoots voorbij was bleven de overwegbomen toch gesloten. Linda ging maar eens kijken. Geen trein in de verste verte te zien. Dus zij stak over en ja, dan heb je dat spreekwoord van het schaap en de dam. Nou zo ging dat hier ook. Heel voorzichtig, iedereen kijkt wel tig keer. Eerst de ene kant en toen wij. Gelukkig kwam er een agent langs en die heeft de regeling over genomen. Toen we later terugreden waren de bomen wel open, gelukkig. Maar al met al duurt zoiets toch veel langer dan gepland. Om half 12 moesten we aanwezig zijn om een uurtje te zingen. Nou, dat uurtje werd ook behoorlijk langer. Heerlijk hoor, zingen, maar niet ingecalculeerd.

Zondagmiddag ga ik mijn vakantiehuisjes maken. Ik had het me vast voorgenomen. Maar eerst even twee telefoongesprekjes voeren. De eerste duurde ruim anderhalf uur, de tweede een half uurtje korter. Tja, dan is het al haast etenstijd. Nou dat half uurtje ben ik maar aan mijn tafellaken gaan borduren.

Maandagmorgen had ik ineens twee hulpen op de stoep staan. Voordat je dan aan het werk bent ben je zo een half uur verder. En natuurlijk koste mij dat weer 15 cent per minuut. Ik denk dat ik maar een rekening in ga dienen voor al die telefoonkosten. Thuiszorg maakt die fout, ik niet! Oh, er bleef er maar eentje hoor, dus niets extra’s….

’s Middags dan maar een huis bouwen. Nou ja, nadat we wat boodschappen hebben gedaan en de konijntjes hebben opgehaald. Ook dat liep uit. Een logeerhok heb je niet voor niets toch?

Het werd in de ren ’s nachts gewoon te koud. Overdag lopen ze daar nu bij mij wel in, want het hok is wel wat aan de krappe kant voor twee best gegroeide konijnen.

Dinsdagmorgen op verjaardagsvisite en dan kan je op dinsdagmiddag best een huis bouwen. Nou ja, dat is te zeggen…. Niet als je naar een tentoonstelling gaat van allerlei prachtige quilts in de Kunstkelder in Putten. Als je nog even tijd over hebt moet je daar zeker eens gaan kijken. Wat een prachtige werken hangen daar.

In allerlei technieken en voor ieder wat wils. Maar allemaal zo knap gemaakt, ik ben er gewoon jaloers op! En op één ding ben ik echt ‘verliefd’ geworden.

Is dit geen plaatje? Waar zou de maakster het patroon vandaan hebben?

Inmiddels is het woensdag, zijn we anderhalve week thuis en hoop ik toch echt vanmiddag een huis te kunnen bouwen… maar ik beloof niet dat dit ook echt gaat gebeuren 🙂

 

 

Geen reacties to “En nog geen huis gebouwd”

Geef een reactie

