decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Westerkerk Enkhuizen

Na mijn wekelijkse bezoekje aan de fysio heb ik mijn tas achterin de auto ‘gegooid’ en ben ik gelijk doorgereden. Eerst naar Harderwijk om een jasje op te halen en toen door naar Enkhuizen. Waar de Tom Tom me allemaal langs stuurde, ik heb geen idee, maar op een gegeven moment stond ik muurvast op een mini-erfje. Achteruit rijden is voor mij niet zo’n optie, dus voorzichtig gekeerd en toen toch een volgende straatje maar genomen. Uiteindelijk kon ik vlak voor de kerk parkeren. Er lag een prachtige rode plank uit, ik dacht nog even dat die de rode loper voor moest stellen, maar dichterbij gekomen bleek ik daar niet in te kunnen. Even doorlopen en via de hoofdingang, natuurlijk, kon ik naar binnen.

Als je binnenkwam stonden er na de entree gelijk wat kraampjes, die heb ik eerst maar even gelaten voor wat ze waren. Daarna rechts af een middenplein op en daar heb ik me echt verlekkerd aan alle prachtige quilts die daar hingen. Net als op elke tentoonstelling, vind je de ene mooier dan de andere. Sommige spreken je qua kleur meer aan, anderen door het patroon of de techniek.

Maar, ik heb echt lopen genieten en me afgevraagd of ik dat ooit zal halen. Dat niveau dan. Hoewel er best dingen tussen zaten die niet zo punctueel netjes op de hoekjes zaten of waarvan de steekjes scheef waren gezet. Boeiend, het is vast met veel liefde en inzet gemaakt, en alleen daarom al oogst het respect.

Alles was met zorg opgehangen en geschikt. De kerkbanken werden zelfs gebruikt om prachtige quilts overheen tentoon te stellen.

Dus mocht je vandaag nog even tijd over hebben en denken wat zal ik eens gaan doen? Rij naar Enkhuizen (kan alleen vandaag nog) en bewonder daar de prachtige werkstukken. Ik ga nu nagenieten van alle foto’s….. heerlijk!

 

Geen reacties to “Westerkerk Enkhuizen”

Geef een reactie

