decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Landschap

Donderdag heb ik lekker achter de naaimachine kunnen zitten. Het resultaat komt nog wel eens langs. Vrijdag zou ik alleen even helpen met het ophangen van een douchestang bij Linda. Nou, dat duurde iets langer dan gedacht. Niet de stang en het gordijn. Die hing zo. Maar of ik even mee ging bakken halen bij IKEA. Ach, het is nog zo vroeg, zo rond een uur of negen, dat lukt nog wel. Dus wij op weg. We waren zo vroeg bij het grote woonwarenhuis dat we er eerst thee hebben gedronken omdat we nog niet verder mochten.

Nou moest er ook een nieuwe matras komen dus wij ook even langs de beddenafdeling. Dan kom je langs de banken en stoelenafdeling dus moest er ook maar even gekeken worden hoe een bank zat. De stof is niet echt iets wat je zo zelf bedacht zou hebben, maar de bank zelf zat heerlijk. Stofjes kijken en…. rustig laten staan. Door naar de matrassen. Die voelen, die opmeten, die bekijken. Daarop even liggen en hierop even zitten, je kent het wel. Nou, volgens mij is het deze. Alleen, gelukkig, is het autootje toch te klein om dat mee te nemen en vriendje lief heeft een groter karretje die wil wellicht wel een keertje mee. Door naar de bakken. Uitgezocht en in het karretje gezet. Nou moeten we wel altijd even langs de koopjeshoek, want je weet maar nooit wat daar voor leuks tussenstaat. Zo op het eerste gezicht liepen we zo overal langs. Maar toen… Daar staat een prachtig kastje. Dit zoek ik nog voor de slaapkamer. Dat kleine tafeltje is niet echt handig, heb ik gelijk iets meer bergruimte en… een lijst vol aanbevelingen volgt. Drie keer om de kast heen. De ene la open, dan de andere la. Er zit een krasje in de ene bodem maar ja, het scheelt 100 euro en die kras zie je toch niet. Dus… naar de verkoper, kast op een karretje en naar de kassa. Hoe krijgen we dat mee?

Na de kassa kan je de kast uit elkaar halen. Daar zijn we dan ook mee begonnen maar het zat zo netjes geniet dat we de kast zouden beschadigen als we die nietjes  er hier uit zouden gaan peuteren. Goede raad is duur, als we nu eerst eens kijken of hij er zo inpast en anders een boedelbak meenemen. Goed plan. Eerst alles dan toch maar weer goed aangedraaid en toen naar beneden met de lift.

Tja, dan ben je er nog niet, die kast moet ook de auto in. Dus verzucht ik hardop dat ik geen personeel zie en hoe het dan moet. En dan zijn er altijd aardige mannen die stoer de handen uit de mouwen steken en even helpen de kast in de auto te zetten. Hij was maar 5 centimeter te lang. Karton eronder gevouwen en de klep goed vastgezet. Voorzichtig over de hobbels met rijden en dan krijgen we ‘m wel thuis. En wat denk je….

We zijn de poort nog niet onderdoor of er bonkt van alles en nog wat. Weer de auto uit, in de gietende regen natuurlijk. Voorzichtig de deur open gemaakt want het waaide ook nog eens heel behoorlijk. Tassen en een stukje stof tussen de lades gepoot en weer op weg. Zo slecht het weer op Vathorst was, zo goed was het bij Linda voor de deur. Kast uitgeladen, die zonder lades eigenlijk helemaal zo zwaar niet was, in de schuur gezet en daar moest hij even wachten tot de plek leeg was en er een sterke vent was die kon helpen de kast naar boven te dragen. Zonder slopen toch een mooi kastje op de kop getikt voor een mooi bedrag. Lang leve de koopjeshoek. Al is het voor de portemonai wel een gevaarlijk hoekje 🙂

Nu door naar de kop van dit stukje. Want gisteren had ik een cursus Landschapsquilten. Bij Hobby Time in Zeewolde zou Greetje Hein ons weer inwijden in de technieken van het landschapsquilten. We zaten met acht cursisten, Hilde kende ik al van de vorige keer, de andere dames kende ik niet, maar dat vind ik altijd wel heel leuk ook.  We hebben een zeer leerzame en ook nog eens gezellige dag gehad. Veel foto’s heb ik er niet van, alleen eentje van mijn eigen werkje. (sorry)

En dat ziet er dan nog niet zo goed uit. Want alles is alleen nog maar gespeld.  Tegen het eind van de cursusdag was alles al wel aan elkaar genaaid en zaten de eerst dingen vast.

Helaas moet er nog wel een stukje dak en een stukje boom losgehaald worden, als dat netjes lukt tenminste, want daar zat ik waarschijnlijk even niet goed op te letten en ging de naaimachine zijn eigen gang. Maar de eerste contouren staan en we weten nu wat foefjes en zo. Thuis heb je altijd meer stofjes waar je nog iets mee kan. En de eerste hoeft ook niet gelijk perfect te zijn. Al… hoe ….wel….

 

Geen reacties to “Landschap”

Geef een reactie

