decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Broddellen

Het is al weer een poosje geleden dat ik iets heb laten zien van de broddellap. En toch heb ik er heel wat steekjes bij op gebreid. Vooral in de vakantie trok dat bekijks. De laptop op tafel en met een breiwerk erachter. Men vroeg nog net niets maar je zag ze denken.

Zover was ik toen we op vakantie gingen.

daar is oa dit patroontje aanvast gemaakt en deze:

En al met al groeide de strook weer gestaag.

Nog twee patroontjes thuis gebreid en zie hier

ook de blauwe baan meet 220 centimeter en is dus klaar. Dat zijn al twee stroken, Yeh!

De rode bolletjes katoen lagen al te lonken en daar ben ik vrijdagavond maar mee gestart. De Voice op tv, de beentjes languit, laptop aan en breien maar.

Natuurlijk weer met het zelfde randje gestart en daarop een visgraatpatroon. Hier zijn twee patroontjes gebreid, de derde is nog gevolgd.

Rood en hartjes horen bij elkaar en ik had een leuk randje op internet gevonden, wel om te borduren maar dat zetten we wel om. Alleen… de hartjes vielen niet echt op.

Ja, wel aan de achterkant, maar daar heb je niets aan. Geen nood,

gewoon uithalen die toeren en opnieuw het randje breien maar dan de ribbeltjes voor de hartjes aan de voorkant. Dan moet je het patroontje ook even omzetten natuurlijk want na het filigreinhart wil ik dit randje nogmaals maken.

Maar daar is gisteravond niets meer van gekomen. (Het boek Het Sahararaadsel van Aad van den Heuvel riep, net als mijn bed…) Zo zitten de eerste patroontjes ook al weer aan de rode strook. Ik bedacht me wel dat ik ook nog de kerststal af moet breien. Daar had ik vooral in IJsland, vorig jaar, al zoveel poppetjes voor gemaakt. Nu de kleding nog. Toch maar eens gaan zoeken waar ik dat gelaten heb.

 

 

 

 

 

Geen reacties to “Broddellen”

Geef een reactie

