decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Bij ons op school

Bij ons op school zit ene Aad,
die altijd vecht en altijd slaat !
Hij mept voortdurend van zich af,
en toch …..krijgt ie nooit eens straf !
Want Aadje is een jongen die
zo lijdt aan voedselallergie.
Hij is in wezen zoet en lief,
maar kleurstof maakt hem agressief !
“Ach laat hem toch “, zegt de meester dan,
maar daar word ik allergisch van !!!

En naast mij zit Marie – José ,
die schrijft ” ik loop” nog met dt !
Van lezen brengt ze niks terecht.
Dat lijkt wel dom ….. maar de meester zegt
dat ze dyslectisch is, de schat.
Nee vraag haar niet : hoe spel je dat ?
Bij 20 fouten in haar dictee,
zegt de meester nog : “Dat valt wel mee!”
Maar ik krijg bikkelhard een 1,
en dat vind ik nou zó gemeen !

Jeroen, met water in zijn knie ,
mag onder school naar therapie !
Marijke met haar keelabces,
mag dropjes eten in de les !
Martijn heeft schimmel, dat is slim,
Die mag niet douchen na de gym !
Als Elsje kliert dan zegt ze droog :
“Ik heb een korte spanningsboog ! ”
En Pim zijn pa is aan de drank,
dus mag hij krassen in de bank !

Maar ik heb niks, en dat is naar.
Mijn ouders zijn nog bij elkaar .
Ik heb geen beugel en geen bril,
en ik krijg alles wat ik wil !
Mijn vader loopt niet in tutu’s ,
ik heb gewoon niet één excuus !
Ik moet als enige — ja écht –,
precies doen wat de meester zegt !
Als je niet één gebrekje hebt ,
dan ben je zwaar gehandicapt !!!!

Marjolein Kool

Geen reacties to “Bij ons op school”

Geef een reactie

