decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Rood

Rood is een prachtige kleur, de kleur van de liefde, een kleur met pit, warm en agressief. Maar bovenal heel moeilijk te fotograferen.  Hoeveel foto’s ik niet gemaakt heb van de Linnensteek, geen idee meer, maar geen enkele foto was scherp genoeg naar mijn zin.

 Ook de rijtjes met de diagonale gaatjes kwam buiten het best tot zijn recht. Al zijn er van de tig foto’s maar twee overgebleven. Nou ja, we zullen het er deze 2.20 meter mee moeten doen, want ik wil wel heel erg graag ook een rode strook hebben.

Ik ga dus ook gewoon nog even verder:

Want ik heb ook Engels Borduurwerk te showen.Dat was even puzzelen hoe je het beste de naald weer terug in dat ‘gaatje’ kon krijgen maar ook dat is gelukt. Ook moet je opletten dat je niet per ongeluk nog een naald lager insteekt. En volgens mij zitten alle gaatjes (op één na) allemaal op de zelfde hoogte.

 Ah, nog meer rood maar nu ochtendrood. En ochtendrood is water in de sloot. Ook dat klopte gisteren.

Gisteren ook nog een hartenmandje gebreid. Erg leuk, kijk maar….

 En gisteravond, onder het kijken naar Lewis,  zaten er zomaar 32 naalden dubbele gerstekorrel op. Alleen, daar gaan we weer, die foto’s zijn niet om aan te zien. Lamplicht en rood gaan al zeker niet samen. Ach, bijna iedereen weet wel wat een dubbele gerstekorrel is, toch?

Verder heb ik gisteren bij de Wibra nog drie bolletjes paarse katoen meegenomen. Een prachtige diep paarse kleur, wouw, die moet ook nog…

Nu maar hopen dat er genoeg patroonsteken zijn om nog een aantal stroken te vullen. Ik heb nog licht blauw, groen, oranje en nu dus ook nog paars liggen. Terwijl ook de rode strook nog een aantal blokken te gaan heeft. Ben net met de tweede bol bezig, en die moet zo wie zo nog op, net als een deel van de derde knot. Ach, op internet en bij de bibliotheek zijn vast nog wel inspiratiebronnen te vinden. En anders vallen we gewoon in herhalingen.

En mocht er iemand belangstelling hebben voor de patroontjes, ze staan bij mij allemaal  in Excel. Mail even je adres door en ik stuur mijn Broddellappatronen zo naar je door. Misschien heb jij dan wel weer een patroontje voor mij… hé nieuwe bron aangeboord?

 

 

Geen reacties to “Rood”

Geef een reactie

