decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Lapjes, landschap en broddelwerk

Tja, en dan zit je zomaar met een ‘extra vrije dag’  opgescheept. Oh wat erg ! 🙂 Niet dus… Ik ben begonnen met het maken van de jeugdpagina’s voor de Blauwwiter. Deze keer heb ik Sint Maarten als onderwerp gekozen. Dus snel lid worden van Dindoa dan kun je ook hun prachtige blad lezen.

Daarna eerst even het schelpjespatroon voor de Broddellap verder uitgewerkt. Er klopte iets niet in de tekening en ik denk dat ik het werk wel drie keer uitgehaald heb voor ik echt begreep hoe ze het nou bedoelde. Maar, ik heb ‘m, kijk maar:

 Het is wel lang geleden dat ik iets met de luie wijvensteek gemaakt heb. En zo is het wel grappig verwerkt.

Na de lunch, het Hollandse broodje kaas, ben ik naar zolder gegaan om de laatste spijkerbroeken tot lapjes te snijden. Het was wat peniebel maar ik heb er genoeg. 200 lapjes van 15×15 centimeter liggen nu te wachten op de strijkbout en hun ‘postzegel’. Dat ga ik morgen doen, postzegels plakken.

Eerst nog even nieuwe vlisofix halen. Dat wat nu nog over is van de laatste twee meter is niet zo heel veel meer en laat nu ook los van de beschermlaag.

Daarna werd het zoeken wat voor kleur rand ik nu om mijn landschap wilde gaan maken.

Rood is te, geel te licht, groen niet echt mijn kleur, blauw was het nou ook net niet, zwart werd te donker en roze kleurde al helemaal niet en dus werd het….

 juist, paars. Alleen , wat was dat lapje heeeeel erg gekreukeld. Het kwam zomaar ergens tussenuit gepiept en ja, niet netjes opgevouwen dus. Toch maar eens beter op gaan letten want nu moesten alle vouwen eruit gestreken worden. En daarvoor mis ik net de kracht. Met heel veel heen en weer ‘poetsen’ zijn de meeste kreukels er nu wel uit. Toen de biezen gesneden en om het landschap vast gemaakt. Om half zes was het tijd om de aardappels op het gas te zetten en hing het landschap, vastgeklemd tussen de dozen, boven mijn naaimachine. Nog niet af hoor, maar, het begin is er.

Oh, je wilt het nu al graag even zien? Goed hoor, komt ie aan…

Er moeten nog blaadjes aan de boom, hier en daar nog wat doorgestikt en zo. En wat ben ik blij een aantal klosjes van de workshop te hebben meegenomen. (wel gekocht hoor,  ze waren wel een kwartje per stuk). Als straks mijn huis voor deze week af is ga ik weer verder.

Geen reacties to “Lapjes, landschap en broddelwerk”

Geef een reactie

