decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Van alles wat

Jongens wat kan ik genieten van dit mooie weer. Maandagmiddag een stuk gefietst, want fietsen mag ik wel 🙂 en genoten van de warme zon. In het dorp nog even staan kletsen (het zal niet) en na nog wat boodschapjes weer naar huis gereden.

Het knisperen van de bladeren onder je wiel klinkt als muziek. De kleuren van de bomen zijn prachtig, helemaal als de zon er overheen schijnt. En er staan ook zoveel paddenstoelen.

Langs het olifantenpaadje naar de weg liggen als het ware twee blaadjes parelmoer. En zeg nou zelf, als je deze paddenstoel ziet ga je toch vanzelf zoeken naar kabouters? Moet je de tekening van de hoed zien,

Dat is toch prachtig? Wij mensen kunnen heel veel, maar zoiets unieks gelukkig nog niet. Daar zou alleen nog maar meer haat en nijd van komen.

Verder heb ik me er op betrapt dat ik weer zing op de fiets. De liedjes zaten al wel weer in mijn hoofd, en soms als ik met de meiden reed was er ook nog wel een melodietje maar niet zo als nu. Zou alles dan langzamerhand toch zijn eigen plekje weer vinden?

Maandag had ik zowaar maar één invalhulp en die kwam ook nog. Dus het kan wel goed gaan. Alleen was er nu weer een rekening zoek. Die wordt nu nagezonden. Zo is er altijd wat 🙂

Verder heb ik nog een kast vol verrassingen die zo opgehaald kan worden. Heeft iemand belangstelling? Het gaat alleen om de kast, niet om de inhoud en de dingen die er op staan. 🙂

Gisteren kreeg ik eerst koffievisite. Heel gezellig en die bracht toch zoiets leuks mee, kijk eens

 

Wat is ie leuk hè? Een vogelvoerklok. Als ik hem niets vond mocht ik hem weggeven. Nou, weggeven doe ik, aan de vogeltjes in mijn eigen tuin. Hij is echt leuk.

Verder zijn de meters vervangen in de gangkast. Nog niets onveiligs of zo maar nu hoef ik geen meterstanden meer door te geven en is de nieuwe gasbeveiligingsknop beter als wat er op zat. Ook de techniek gaat met sprongen vooruit.

Tijdens het plaatsen stond de kachel op 5 graden, daarna moest hij even naar de 25 omdat het in de kamer al 22 graden was. En even hebben de branders van het gasfornuis het gedaan om alle gasbellen te laten ontsnappen. En moest de warme kraan even doorlopen om ook daar alle lucht en zo uit te krijgen en om te controleren of de ketel het nog deed. En kijk gelijk is hoeveel gas dit gekost heeft.

Tijdens dit klusje heb ik wat zitten borduren want ja en geen gas (dat was prima te doen) maar ook geen stroom brengen je terug naar vroeger en doe je gewoon iets gezelligs. Wat een mazzel dat ze overdag kwamen anders had je bij het bij kaarslicht moeten zitten.

Verder zal het op de blog wel wat rustiger worden, vermoed ik. Als er geen wettige bezwaren worden ingebracht enz enz, wordt ik 4 november in de morgendienst van de Immanuelkerk bevestigd tot ouderling/scriba voor de wijk West. En dat is best wel wat werk, neem ik aan. En ja, als je het ene doet kun je het andere niet doen. Simpel hè? Het is allemaal nog niet helemaal rond, maar dat komt vast wel goed. Wordt het wel een kort nachtje want de dag ervoor hebben we Supervoices en daarvan zijn we vast weer laat thuis.

En dan wordt er nog aan mij gevraagd of ik me niet verveel. Mmmh, ik denk van niet….

 

Geen reacties to “Van alles wat”

Geef een reactie

