decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Van alles en nog wat maar geen huis

De rode strook van de broddellap is ook af. Een fractie minder dan 2.20 meter maar dat is geen punt. die twee mm is best weg te werken.

De vlaggenlijn was nog best pittig om te maken, althans, om de averechte steken gedraaid te krijgen, het patroon zelf is simpel. Daarna nog een hartje. Dat is twee keer gemaakt want ik had helemaal onderaan een gaatje omgedraaid. En ja, dat is geen gezicht. Uithalen dus en opnieuw breien.

Intussen staan de steken voor het babymutsje op de pennen. Want oproepen tot breien en niet zelf een mutsje maken kan natuurlijk niet. Het wordt een rood gevalletje met een kattenkopje erop. Alleen de vlechtjes aan beide kanten worden er niet aangemaakt, dat mag niet van de organisatie ivm de veiligheid van de baby’s. Nou daar is wat voor te zeggen, toch?

De kast is opgehaald en daar heb ik iemand een groot plezier mee gedaan, helemaal top. Bleek dat ding helemaal uit elkaar te kunnen. Liever niet, maar als ik hem dan zo naar boven wilde hebben wilde ze nog wel helpen ook. Nee hoor, daar staat alles nu, neem maar mee. Maar als ik dat geweten had….

Als de vloer gezogen en gedweild is kunnen we de nieuwe kast in elkaar gaan zetten. Benieuwd of de kleur de juiste kleur is. Spannend! Op de doos wel, in het echt konden we het niet zo goed zien vanwege de verlichting en zo’n ding sleep je niet mee naar het raam. Die heeft Ikea alleen maar in het restaurant. Zie je het al voor je? Sjouwend met een kast, over alle afdelingen, langs alle tafeltjes met etende mensen en dan… het is goed (of niet) …. weer terug en zo. Nou ik denk niet dat ze dat goed vinden.

Gisteren was er nog meer op verrassingsdag. Met een hard plof vielen mijn boeken van Karen Eckmeijer op de grond. Weken geleden besteld in Amerika en nu al op de mat. Ik heb gisteravond al helemaal zitten genieten van al het moois dat daar instaat. Wel even vertalen, maar dat gaat prima, valt niets tegen. Anders maar eens een woordenboek opzoeken of googlen naar een vertaalsite. Het vierde boek is ook gaaf, ook landschapjes maar dan weer totaal anders gemaakt. Oh, ik zou wel gelijk willen beginnen, maar er ligt nog een landschap, een deken en een huisje voor deze week te wachten…..

En nog meer verrassingen want ook het tweede huis van Sweethaert Houses is binnen en van de Fernhill lag patroontje 8 op de mat. Kriebels nog an toe. Ik kom dagen en uren te kort.

Gisteravond heb ik de tv uitgezet en eerst mijn superspannende boek van Aad van de Heuvel uitgelezen. De vuile bom is een bloedstollend verhaal over een militair op missie in Uruzgan die tijdens een hinderlaag een gedurfde actie uitvoert en daarmee de nodige mensen redt. Ook een jongen die een zoon van een invloedrijke Afgaan blijkt te zijn. Dat brengt het één en ander op gang. Ik verklap verder niets, lees het boek zelf maar. Ik breng het morgen terug naar de bibliotheek.

Ik heb twee klokken in de kamer die vanzelf van de zomer naar de wintertijd zouden moeten gaan. Mooi niet. Want als ik nu op die klok keek mocht ik wel hard op gaan schieten, dan zouden Linda en Eduard nu zo op de stoep staan. (het is inmiddels ruim later hoor) Maar eens kijken of we die klokken op de juiste tijd kunnen krijgen, een uurtje vroeger dus.

Hebben jullie ook zo’n hekel aan het omzetten van de tijd? Ik wel, het duurt nu weer even voor ik helemaal op gang ben. Vijf uur wakker (of nog eerder) en ’s avonds om negen uur al naar bed willen. Yek! van mij mogen ze het zo afschaffen. Waag ook te betwijfelen of het echt effect heeft.

En dan gaan we zo eerst maar eens ontbijten met lekker vers brood, kopje thee, glaasje jus en een eitje. Daarna douchen en dan is het wel half tien en rijden we naar Rijswijk.

Eén reactie to “Van alles en nog wat maar geen huis”

  1. Oh-oh, die omschakeling van zomer- naar wintertijd, dat is bij mij ook een gevoelig punt. Ik sta om 06.00 uur ’s morgens de badkamer te poetsen, en lig om 21.00 uur voor pampus op de bank. Ik sleep me dan maar naar bed, voordat ik echt mijn ene been niet meer voor het andere krijg….

    Het schijnt ook, dat hoe meer technische ontwikkelingen er zijn, hoe minder zin die zomertijd heeft. Voorheen zou je zeggen: mensen blijven langer buiten, want langer licht. Dus minder lampen aan, want iedereen zit buiten te genieten van de zomeravond…. Maar in deze tijd van airco’s en digitaal vermaak, zitten mensen misschien wel liever binnen in de koelte een computerspel te doen, dus in dat geval bespaar je geen energie meer.

    Ben het met je eens, afschaffen die handel 😉

    Dat brood ziet er trouwens heerlijk uit….. water loopt me in de mond!


Geef een reactie

