decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Geen huisje, wel een kastje

Afgelopen zondag waren we een dagje naar Carin. Erg gezellig en vooral het spelletje Skibo heeft ons flink bezig gehouden, net als het geluid van Q-music. Gisteren was mijn vertrouwde hulp er weer en hebben we eerst even bij zitten kletsen. Ze had foto’s van haar jongste kleinzoon mee. Wat een plaatjes. En zo gek, na al die jaren zitten we nog steeds niet om woorden verlegen.

Gisteren ook weer hartverwarmende reacties gehad op het feit dat ik scriba ga worden. Pfff, ik hoop alle verwachtingen waar te kunnen maken, want ik vind dit toch wel reuze spannend. Het is wel even iets anders dan een verslagje voor de Paasnachtwake of de Kerstdoemiddag maken.

Gistermiddag ook even een aantal dingen geregeld met betrekking tot aanstaande zaterdag. Dan zingen we weer een dagje bij het grootste dag-pop-koor van Nederland bij Supervoices. Zo veel zin in, nu helemaal omdat er drie plekjes geregeld zijn waarbij Linda en ik overdag ook even kunnen blijven zitten zonder tegen alle billen aan te kijken. Ze zijn geweldig attent daar.

Ook maar even een plaatsje gereserveerd bij een restaurant om een hapje te eten en er toch even uit te zijn. Dan kunnen we ’s avonds met hernieuwde energie het programma afwerken. Nu heb ik er echt zin in.

En verder hebben Linda en ik een kastje in elkaar gezet.

We hebben keurig de bijgeleverde handleiding gevolgd en in no time zat het kastje dan ook in elkaar.

Ja, ik zie het, het is niet de allerbeste foto ooit genomen maar dat komt ook een beetje door het lamplicht en alle dozen die nog op de grond lagen. Dan kan je niet overal staan waar je wilt. Maar jullie zien hoe goed en netjes recht of dat het staat.

Nu de laatjes nog even. Daar was even wat verwarring bij ontstaan, maar, technisch als wij zijn, hebben we dat keurig opgelost en de plankjes alsnog omgedraaid. En zo zaten ook die dingen gauw in elkaar.

Hadden we verwacht dat het afhangen van de deurtjes problemen zouden geven, niets van dat al. Maar één klein laatje geeft dat wel, kijk maar:

Op de één of andere manier krijgen we het tweede laatje niet dicht. Ook niet als we van laatje ruilen. Tja, daar moeten we dan nog maar eens voor gaan kijken want ik heb er echt geen zin in om de kast weer uit elkaar te gaan halen en weer terug te moeten. We hebben vast iets over het hoofd gezien. Maar waarom past het andere laatje dan wel? Zouden de gaatjes verkeerd zitten dan?

Jullie snappen wel dat dit bouwwerk het andere bouwwerk van zijn plekje heeft geduwd. Dat huisje bouwen moet dan vandaag maar. Al… hoe…. wel…. Ze komen straks de glaskabel binnen brengen (ik hoor ze al boren bij de buren) en daarvoor moet ik toch nog even eten halen voor vandaag en naar de bibliotheek om het boek terug te brengen (gisteren regende het mij te hard) en nog een cadeautje voor de buurjongen halen die deze week jarig is en…. druk druk druk! Ik bouw er anders donderdag gewoon twee! Dat kan ook nog.

Ach, weet je wat, jullie zien het nog wel voorbij komen…

2 Reacties to “Geen huisje, wel een kastje”

  1. Hoi Jenny,

    Allereerst leuk dat je dribbel word ook gezellig.

    Wat een prachtige kast een mooi kleurtje ook. Is het gelukt met de laadtjes?

    Mag ik wat zeggen wat mij opviel?…….

    Misschien dom van mij maar moeten de laadtjes niet aan de onder kant zitten? Misschien kunnen ze dan ook alle twee dicht.

    Is maar een ideetje hoor. Sorry voor mijn bemoeienissen maar……… Soms kan ik het niet laten.😔😉

    Met vriendelijke groeten,

    Roelie Bakker Coördinator Stagebureau Chr. Coll. Groevenbeek

    Verstuurd vanaf mijn iPad

    Op 30 okt. 2012 om 08:21 heeft decreatieveduizendpoot het volgende geschreven:

    > >

    • Hoi hoi

      Ik snap even niet waar Dribbel vandaan komt, maar verder zullen we elkaar nog wel eens tegenkomen de komende tijd, gezellig!

      En nee hoor, de laatjes zitten goed en inmiddels past het ook 🙂 Het railtje zat wat te hoog en dat heb ik vanmiddag even verholpen. De lichtjes zitten er nu in, bedacht ik ook vanmiddag en morgen ga ik hem aankleden en zo. Nog een fotoplank er boven en ik ben blij met mijn nieuwe muurtje.

      Zie je gauw, groetje
      Jenny


Geef een reactie

