decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

45 geloof hoop en liefde

Een bedeltje van heel lang geleden siert het raam van deze week. Ik ben met mijn ambt van ouderling met bijzondere opdracht begonnen. Hoewel ik het de afgelopen week drukker had met andere kerkelijke dingen, vond ik dit toch wel de hoofdzaak. Geloof: lijkt me logisch, hoop: dat er iets moois uit mag voortkomen en dat we samen de dingen kunnen en mogen doen die gedaan moeten worden. Liefde: zonder liefde kom je nergens. Liefde voor God, liefde voor elkaar en liefde voor deze wereld. Wijke wist het gisteren prachtig te verwoorden in haar preek (terug te beluisteren via pknemelo.nl) en vanmorgen kwam er ook nog eens een PPT van binnen die ik binnenkort met een ieder hoop te delen. (ik ga ‘m iets aanpassen :)).

De stof van het huisje stamt uit het begin van de vorige eeuw en heeft ook al heel wat meegemaakt en is vast ook al honderden keren gewassen. Dat was met het verwerken goed te merken. Het voegde niet meer zo goed. Maar het is toch een huis geworden. Het groen van de ramen is de kerkelijke kleur van dit moment, rood is liefde en het raam heb ik zojuist al uitgelegd. Al met al weer een bijzonder huis voor week 45.

Nog maar negen huisjes te gaan en het jaar is om. Als je er aan begint lijkt het eindeloos. Helemaal als je jezelf de opdracht geeft elke week een huis te bouwen. Ik heb veel bewondering voor de mensen die elke dag een huisje in elkaar zetten. Kijk maar eens op Building Houses hoeveel kanjers dat doen. Ik vind het al een heel ding als ik op zondag het huisje van de afgelopen week had toegevoegd. Ben wel benieuwd hoe ik dat nu volgend jaar ga invullen. Zou er weer een leuk project langskomen of ga ik dan toch eerst maar eens maken wat er allemaal ligt. Ach…. we zien het wel…. dit jaar duurt per slot van rekening nog negen weken…..

Geen reacties to “45 geloof hoop en liefde”

Geef een reactie

