decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

mutsjes mutsjes en nog eens mutsjes

Het begon zo onschuldig. Je leest een blog, denkt dat is een goede actie en een euro kan bijna iedereen wel missen. Dus wat doe je? Je stuurt familie en vrienden er een mailtje over. Klaar is Kees.

Nou mooi niet dus. Via via kwam het berichtje bij een verslaggeefster van het Ermelo’s Nieuwsblad terecht. Of ze langs mocht komen voor een interview. Ja natuurlijk, maar ik kan niet veel meer vertellen dan wat er op de site van Save the Children staat. Was niet erg. Als ik nou nog wat meer breisters er bij kon vragen…. dat zou wel heel leuk zijn.

Weer een mailtje uit, maar daarop kwam niet zo heel veel reactie en al helemaal niemand die op donderdagmorgen wel even langs wilde komen met resultaat en of breiwerk.

Het werd een verslagje. Gelukkig niet met mijn foto erbij maar met de handen van iemand die op therapeutische basis ook mutsjes breit.

Ik had op niet zo heel veel reacties gerekend. Nou, dat moet je dus niet doen want zo’n verhaaltje wordt toch nog best gelezen. En al stond er een mailadres, vanaf vrijdag heb ik al diverse telefoontjes gehad.  Daar zijn mensen bij die denken dat je een geldboom in de tuin hebt staan en hun werk wel willen sponseren. Nou dat is nou net niet de bedoeling. Gewoon lekker zelf opsturen. Foto plaatsen op de site van Save the Children en iedereen is blij.

Maar er zijn ook leuke telefoontjes bij. Een mijnheer die een bol gepunnikt koord had. De bol is twee meter doorsnede. Daar kon ik vast wel iets mee. Sorry mijnheer, maar dat zag ik even niet zitten. Daarbij kwam dat ik de bol dan moest gaan kopen van hem. Dacht het niet….

Een mevrouw wilde eerst graag naar de breiclub komen maar zag daar toch vanaf. Maar een mutsje breien wilde ze wel heel graag maar hoe kwam je aan het patroon als je geen computer hebt? Goede vraag. Heeft u pen en papier bij de hand? Dus het patroon voorgelezen en binnenkort komt ze ze showen. Oh en de breiclub is er niet hoor, of er moet heel veel animo voor komen 🙂

Gisteren kreeg ik een telefoontje van iemand die de Kerstmarkt in Ermelo organiseert. Of ik 21 december op de markt wil komen zitten om het project uit te leggen en wat mutsjes te showen. Er mag een bus bij om geld op te halen. Ze willen graag een goed doel steunen. Ontzettend leuk en ik zou het best hebben willen doen ware het niet dat ik die dag niet eens in Ermelo ben. Dus als er nog iemand belangstelling heeft om dit uit te dragen…. ik geef het zo door.

Mijn vriendin en haar zus hebben ook mutsjes gebreid, die krijg ik zondag van haar, met de bijdrage voor het project. Want zo werkt het…. toch?

Gisteren is de nieuwe krant uitgekomen dus vanaf nu verwacht ik toch niet zo heel veel reacties meer. Ander nieuws neemt het dan weer over. Maar het was toch wel leuk dat zo’n heel klein berichtje zoveel mutsjes oplevert. En ja, er kunnen er nog veel meer bij, de actie loopt tot februari. Dus als je je verveelt….

 

 

 

 

Geen reacties to “mutsjes mutsjes en nog eens mutsjes”

Geef een reactie

