decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Een jaar later

Een jaar geleden is ’t alweer,

het vloog aan ons voorbij.

Al leek het toen alsof de tijd

stilstond voor jou en mij.

Verdriet. gemis, harten verscheurd.

Er zijn geen woorden voor.

Het leven, totaal overhoop,

ging daarna toch weer door.

Aan de ene kant: genadeloos,

geteisterd schreeuw ik ‘NEE!’

Aan de andere kant: genadevol,

verbijsterd moet ik weer mee.

De vraag “Waarom?” laat ik maar los.

Een antwoord vind ik niet.

En bovendien: wat maakt het uit?

Vermindert mijn verdriet?

Wel put ik kracht uit wat er staat

in ’t woord van God, Die leeft:

dat ieder die Zijn Zoon aanneemt

voor eeuwig leven heeft.

Ook stond er dat ons leven hier

kortstondig is als ’t gras.

Zijn heerlijkheid is als een bloem

die bloeit in het moeras.

De één bloeit kort, de ander lang

met meer of minder strijd.

Het gras verdort, de bloem valt af

klaar of onvoorbereid.

En hoe ik het ook wend of keer

en wat ik ook bedenk,

‘k kom er maar niet uit, maar ’t Woord van God

blijft ons als geschenk.

’t Zal nooit meer zijn zoals het was,

we leven met gemis.

Maar ‘k zou ’t niet kunnen als ik niet wist

dat Hij mijn Tooster is!

Dit gedicht stond een jaar geleden in ons kerkblad en ik weet niet wie het gemaakt heeft. Maar het sprak me gelijk aan  en ik sluit me daar direct bij aan. Één jaar, twee jaar, een dag, een maand, de tijd die maakt niet uit.

Vandaag vieren we niet alleen een verjaardag maar we gedenken ook.

 

 

Eén reactie to “Een jaar later”

  1. Dank voor het ‘tonen’ van dit mooie, toepasselijke gedicht!


Geef een reactie

