decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Een hoofd vol

Hebben jullie dat nou wel eens. Er zit van alles in je hoofd, het voelt heel vol aan, maar er komt niets uit. Althans, geen dingen die je kunt pakken of aanraken. Wellicht komt dat ook omdat er ineens zoveel meer te regelen is als normaal?

Dan helpt het mij als ik er een lijstje van maak, alle dingen die ik nog moet doen staan dan op papier en dan kan ik het aardig los laten. Nou, het wordt nu dus weer hoog tijd voor zo’n lijstje.

Zo bracht de brievenbus me een brief waarop ik helemaal niet gerekend had maar die er wel voor zorgt dat je nu al drie dagen bezig bent met uitzoeken wat in mijn geval nu de beste oplossing is. En daar zal nog wel een dagje bijkomen. Maar gelukkig heb ik een heleboel lieve mensen om me heen die helpen bij dat uitzoeken want van belastingen en dat soort dingen meer heb ik niet zo heel veel verstand.

Ook als scriba krijg je dingen op je pad waar je nooit aan gedacht zou hebben. En ook die dingen moet geregeld worden. Neem nu alleen al het simpele feit dat er kerstkaartjes rondgebracht moeten worden. Nee, gelukkig hoef ik al die kaarten niet zelf in de brievenbus te gaan stoppen. Maar er moeten wel uitgetelde pakjes voor alle wijken gemaakt worden. Kaartje erbij met uitleg en dan moet het nog opgehaald worden ook. Wel weer gezellig dat je dan iedereen even spreekt.

Mijn eigen kerstkaartjes staan al in een doosje klaar om rondgedeeld te worden. In een loos uurtje die kaartjes maar geschreven. Zo tussen de bedrijven door. Want het zijn er elk jaar toch wel weer heel wat. En dan schrap ik ook nog elke keer zoveel namen. Een jaar niets van gehoord om onduidelijke reden? Jammer dan! Dan ga ik met kerst niet opeens een kaartje sturen. Net of je dan weer een kaartje terug wil hebben.

Ook de flyer en de poster voor de Kerstdoemiddag in elkaar gezet. Die zien er ongeveer zo uit…. o ja, ze moeten nog wel goed gekeurd worden door de overige leden van de werkgroep. Dus het is nog even een onofficieel geval:

 

Verder moet ik nog even, nou ja even, een geboortekaartje maken. Dat kind is straks een jaar en nog ligt het ‘kaartje’ hier te wachten. Het is niet een echt kaartje, maar wat het wel is kan ik hier ook nog niet laten zien. Komt nog wel.

Verder loop ik weer achter met het bouwen van huizen. Want je kunt wel iets plannen maar als dan de vergunning tot bouwen er niet is, stagneert het werk. Laten we het daar maar even op houden. Nu ga ik zo mijn best doen om in ieder geval vanmorgen één huis in te halen. Zet ik ondertussen de muziek op om te oefenen voor het kerstconcert van 15 december. Sla ik mooi twee vliegen in één klap.

Ook moet ik nu hoognodig uit gaan vinden hoe je het beste een label kan printen/maken voor achter op je quiltwerkstukken. Heb daarover de afgelopen dagen al een paar keer iets gezien op internet. Maar ja, of ik een injectprinter heb, geen flauw idee. Gaan we nog uitvinden.

Wat nu ook nog moet gebeuren is  mijn adventsster en adventskalender op gaan zoeken. De kaarsen staan al te wachten. Al zitten en staan de pietjes ook nog overal. 

Ik heb ooit negen pietjes gemaakt voor de locatie waar Carin werkte. Maar nu zij naar een andere doelgroep is, zaten de pietjes ongebruikt in een doos. Zo jammer! Ik zet ze gewoon gezellig zelf neer.

Verder moet ik nog lapjes zoeken voor de cursus van zondagmiddag in Den Haag. Moet ik nog een herdertje gaan maken van mezelf en nog het spel afmaken voor 14 december. En ik zal vast nog wel iets vergeten zijn maar dat schrijven we er wel bij als het wel weer te binnen schiet. Jeetje, ik lijk wel druk…. of gek, dat kan ook.

 

 

 

 

 

2 Reacties to “Een hoofd vol”

  1. Druk programma. FF voor de duidelijkheid: Je hebt geen inktjetprinter.


Geef een reactie

