decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Marti Michell mallen cursus bij het Quilterspalet

Blokjes snijden is nou niet mijn meest favoriete onderdeel, überhaupt is snijden dat niet. Maar om te kunnen quilten heb je ze wel nodig. Daarom sprak me de cursus van het Quilterspalet in Den Haag wel aan. Een mal uitproberen en er dan ook nog iets van maken zodat je er helemaal wegwijs mee zou zijn. Gelijk ingeschreven en gistermiddag was het dan zover. Op naar Den Haag. Rijden door deze stad vind ik geen pretje maar met behulp van de TomTom en goed opletten kon ik om tien over één voor de deur parkeren. Gewoon mazzel dat iemand daar wegreed hoor 🙂

De binnenkomst in de winkel was wel wat verwarrend. Twee dames liepen daar heen en weer en ik dacht echt dat ze van de winkel zelf waren. Ze zeiden goedemiddag terug maar verder waren ze druk met overleggen. Één dame van de winkel andere cursist? Ik ben maar even blijven wachten maar niemand reageerde of zei verder wat. Van achteren af kwam nog een mevrouw aangelopen. Die zei helemaal niets maar bemoeide zich gelijk met het gesprek van de twee in de winkel. Mmmmh, kan gezellig worden vanmiddag!

Ik heb toen maar gevraagd waar de cursus gegeven werd en ik mocht doorlopen naar een ruimte achter de winkel. Ondertussen heb ik me echt vergaapt aan alle prachtige werkstukken die echt overal hangen. Tot op het kleinste kamertje aan toe. Die dameshoofden met hoed zijn echt geweldig.

Achteraf bleek dat beide eigenaars nog even wat stonden bij te komen, buiten en onder het genot van een sigaretje, van de ochtendsessie. En na mijn voorstelrondje werd het toch nog wel gezellig met Maria tegenover mij en Yvonne naast me. Evi lag alles duidelijk uit en voor je het weet ben je al aan het snijden. En aan het schuiven met de blokjes en puntjes.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Ik had van mijn vriendin vorige week een stapel kerststofjes gekregen en die heb ik gelijk gewassen (ze kwamen bij iemand van de zolder af waar ze al heeeel lang gelegen hadden) en gestreken en ze waren voor dit doel uitermate geschikt. Dacht ik.

Nou, alleen kerststofjes is mij dus veel te druk. Maar het probeersel is wel grappig, al zitten er, zag ik net , wel een aantal blokjes verkeerd om. Nu lijken het net twee vlinders, ook leuk.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Er is een boekje bij waarin met deze malletjes 72 patronen beschreven staan, en deze stond er nog niet eens in, nou ja, het voorbeeld dan. Dat was nummer 73 en wellicht is dit nummer 74 wel 🙂

Ik ben zeker van plan dit binnenkort nog eens te proberen, dat blok dan. Er zit een leuk idee in mijn hoofd, maar ja, nu nog uitwerken. Want er zitten zoveel ideeën in mijn hoofd…. maar ja tijd en gelegenheid en….

Om nog even op het begin van mijn verhaal terug te komen. Ik vind het opvallend dat heel veel mensen die al in een groep aan het quilten zijn, hetzij van een cursus hetzij via een Bee, in dat groepje blijven hangen en als ze je niet kennen je dus gewoon laten staan. Het is me op de jaarvergadering bij het Quiltersgilde afgelopen jaar al opgevallen. Daar zei de voorzitter zelfs dat men om de nieuwelingen moest denken, wat overigens niet gebeurde en we met een stel nieuwelingen aan een tafeltje terecht kwamen. Wel heel gezellig met die dames, maar verder… En ook gisteren viel het me op dat de dames die samen al eens iets gedaan hadden zich in dat clubje ophielden. Wellicht voor een aantal quiltsters eens iets om over na te denken. En voor mezelf: ik hoop dat ik zo nooooooit wordt!

 

2 Reacties to “Marti Michell mallen cursus bij het Quilterspalet”

  1. Het is iets om over na te denken! Ook bij ons komen vaak groepjes op cursus, vaak 2 of 3 personen samen. Maar er worden ook heel veel nieuwe gezichten opgenomen… Ik zie heel veel mensen bevriend samen juist door de cursussen en bees…. Ik zou zeggen, gewoon lekker naar cursus gaan en nieuwe mensen (en technieken) leren kennen en genieten! En inderdaad de nieuwelingen niet vergeten…..

    • Ik denk ook niet dat dit overal gebeurt hoor. Gelukkig niet. Maar het viel me wel weer op, vandaar! En aangezien ik zelf een kwebbel ben en met iedereen wel een praatje maak…. Ik heb ooit zelf ondervonden wat het is als niemand iets tegen je zegt, dus dat probeer ik altijd te voorkomen. Wil men niet, ook goed, maar kunnen ze nooit zeggen dat iedereen aan ze voorbij gelopen is, want dat is zo erg. Misschien zelf wat overgevoelig….! 🙂 Al…hoe…. wel….


Geef een reactie

