decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Schikken

Zoals beloofd zou ik nog even op maandagavond terug komen. Om 19.00 uur moest ik in de kerk zijn om met de kinderen nog een paar keer het script door te lezen voor de Kerstdoemiddag van aanstaande zondag. Al snel nam regisseur Marcel het over maar dan zijn er nog wel wat kindertjes die een helpende hand kunnen gebruiken, zoals Elvira die naast me zat. Na het lezen nog even de kroon gepast bij Niels, nog even wat punten op een rij gezet voor de kleding en de attributen die we nog nodig hebben, zoals een babypop die kan huilen. Dat ze er zijn weten we want zo´n pop hebben we al eens mogen lenen. Zo jammer dat die poppen dan ineens ophouden met huilen, zelfs als je de batterij vervangt. En mocht je een lichtsnoer met vlammetjes hebben liggen, ik hou me aanbevolen!

Ik zou proberen kwart over acht thuis te zijn want dan stonden alle meiden bij mij op de stoep, dat werd toch een kwartiertje later, nogmaals sorry! En terwijl iedereen al zijn meegebrachte spullen naar binnen bracht en de maagdelijke tafel omtoverde tot een chaotisch geheel zorgde ik voor warme chocolademelk, van die lekkere door zo´n blokje op een stokje…..mmmm!

We hebben ook zo hard gewerkt dat we helemaal geen foto´s gemaakt hebben. Dom hè? Trix had in no time een glazen vaas, wat los IJslandsmos en een cyclaam omgetoverd tot een eenvoudig maar wel mooi kerststukje.Daarna begon ze aan het serieuzere werk.  Ook de traditionele rode bak van Christa kwam weer vol kersttakken en mos enz te zitten. En alleen de bak is al zo leuk, dus als je hem dan heel mooi opmaakt heb je echt weer iets moois op de tafel staan. Henriëtte had een krans met rode moeilijke naam bolletjes en was druk met het omwikkelen van een tak. Die komt buiten onder de lantaarn te hangen.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Els had een hele mooie zwart/grijze bak, opgemaakt met groen en een vleugje rood geeft me toch een mooi effect. Désirée was allemaal kleine boeketjes aan het maken die straks rond een touw geknoopt gaan worden.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Hier houdt Trix het voorbeeld vast, maar er moeten nog veel meer van die boeketjes aan komen te zitten.

Zelf had ik mijn frame maar weer eens tevoorschijn gehaald. Daarvoor heb je best veel coniferengroen nodig en de boom die ik daar altijd voor gebruikte is inmiddels omgezaagd. Zo jammer als buren dat doen 🙂 Maar, wie niet rijk is moet slim zijn. Langs de weg van Putten naar Ermelo staken zomaar een heleboel takken uit een hek en daar heb ik toen maar iets van af gehaald. Wel zo dat de boom netjes bleef hoor, daar moet je wel op letten. Maar het was op straat dus….

Tjonge jonge wat kunnen dames die zo creatief bezig zijn ook nog lekker kletsen. Het was heel gezellig en we zijn dan ook voornemens het nog een keer te gaan doen voor Pasen. Maar dan langer. Want als je al te laat begint 😦 en de eerste moeten om tien uur echt weer terug dan is het maar zo beperkt. Toch zal ik het eind resultaat nog even laten zien, al ben ik het er ook direct mee eens dat het niet de beste foto van de blog zal gaan worden.  Dat komt vast door het rood- wit- geblokte oude tafelzeil dat mijn tafel beschermde.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Gisteren heb ik eindelijk ook de stok boven de adventskalender van groen voorzien. Zou tijd worden, advent is al bijna om. Misschien dat ik vandaag nog even een huis kan gaan bouwen, want de bouw loopt nu al wel weer akelig vertraging op. Maar ik beloof niets….

Geen reacties to “Schikken”

Geef een reactie

