decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Daar zit ik dan….

Daar zit ik dan, om kwart over 11 achter de computer, in plaats van te struinen door de dierentuin. Is dat even een tegenvaller. Ben zelfs al bij de huisarts geweest en heb weer eens een lekker kuurtje gekregen.

Het begon al met geen stem hebben, tegen het eind van de week, net voor de KDM, kwam daar ook nog eens een ‘klein beetje boel’ hoesten bij. Ach, niets bijzonders, dacht ik nog. Toch voor dat hoesten bij de huisarts iets gevraagd, want ja, zo kan je geen hele middag verder. Maar nu, je wilt niet weten hoe ik er uit zie. Ik lijk wel een boxer. Mij rechteroog zit bijna helemaal dicht en mijn linkeroog begint dezelfde verschijnselen te vertonen. Oeps! Daarom maar snel even een blogje schrijven voor ik helemaal niets meer zie.

Eerste kerstdag was reuze gezellig. Hilda en Willem kwam al rond koffietijd, net als Linda en Ed. Gezellig aangerommeld die dag. Puzzeltje leggen,

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

legopakket bouwen, breien,

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Duckje lezen, heerlijk relaxed allemaal. Ja, die hoestbuien zaten er al wel maar het ging nog goed allemaal. Slapen ’s nachts was nou ook niet echt wat, maar ook daar is overheen te komen. Gistermorgen lekker ontbeten met elkaar en na enen gingen Hilda en Willem naar hun kids toe en bleven Carin en ik samen over. Nog even een puzzel afgemaakt, samen lekker zitten eten en toen al zag ik slecht wat er in mijn pannetje lag. Maar het smaakte prima, en dat is het belangrijkste, toch?

Gisteravond Toppers zitten kijken. Niet dat we dat nou zo’n geweldig programma vinden, nee, dat was om te zien of we nog in beeld kwamen met ons oranje vak en het zingen met René Froger. Nou ben ik het direct met iedereen eens dat mijn zicht gisteravond niet echt optimaal was, zelfs verre van dat. Maar het oranje vak is niet in beeld geweest en ook het prachtige lied hebben we niet kunnen horen. Is dat balen! Zouden we wel op de cd van dit alles staan?

Vannacht was ik meer wakker van al dat hoesten, een lopende neus en een tranend oog. Dus toch maar weer naar de huisarts, samen met Carin want ik mag door de codiïne niet rijden. Ik zou met Anton, Lianne, Carin, Linda, Ed en met Siebren en Harrold naar de dierentuin in Rhenen, de gewonnen kaartjes opmaken. Maar zij lopen daar nu leuk alle olifanten, giraffen en beren te bekijken en ik zit hier, ziek, zielig en alleen achter de computer 🙂 (grapje, zielig ben ik niet hoor!)

Maar….. Wat een stilte na dagen het huis vol mensen te hebben gehad. Bij de buren hoor ik de stofzuiger gaan. Door de Lijsterlaan rijdt geen één auto of fiets. De achterbuurman is zijn balkonhekje aan het kwasten met iets. Daar komt ook geen einde aan. De zon is inmiddels weer achter het wolkendek schuil gegaan en de wind blaast zachtjes. Daar trekken de twee duiven in de boom van de achterbuurman zich helemaal niets van aan. Die zitten er al een hele tijd op hun gemak. Zelfs de kat van de buren is nergens te zien. Wat een rust. Of is dit stilte voor de storm?

Geen reacties to “Daar zit ik dan….”

Geef een reactie

