decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

kuch kuch kuch

Het begon al een paar weken geleden… geen stem en hoesten. Daar had ik de rookmachine van het concert de schuld al van gegeven. Want die voelde ik toen gelijk al binnenkomen. Droog en er zat iets in wat mijn luchtwegen gelijk prikkelde.

De week voor de Kerstdoemiddag had ik al iets tegen het hoesten van de dokter gekregen. Dat hielp niet zoals het anders doet maar gaf wel verlichting. Na de kerst zat ik weer bij de huisarts en kreeg ik nu maar een antibioticakuurtje mee, want de longen zijn schoon maar dan zijn het de bovenste luchtwegen die voor problemen zorgen. Zere holtes, pijn op de borst van het hoesten en nog steeds geen stem. Tjonge jonge wat kunnen kuurtjes vies smaken. Maar medicijnen zijn er niet voor het lekker. Niet mopperen maar doorslikken. En in plaats van mee naar de dierentuin je bed in.

Na 48 uur moest er verbetering zijn. Nou, misschien ietsjes, maar veel was het niet. Maar met al die feestdagen zit je niet gelijk weer bij die man. Dus ging ik op 2 januari maar weer eens naar de dokter. Een vervanger dit keer. Met een gekke bek zeg ik nog: nou het lijkt wel kinkhoest…. waarop het droge antwoord komt dat dat het best wel eens kon zijn. Ik heb nu een kuurtje prednison mee voor een week en dat is om het slijm wat minder vast te krijgen en verder gewoon een paar maandjes uitzieken. De enige die er wel bij vaart is de prullenmand:

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

De verpakking van mijn dagelijkse plakje ontbijtkoek zorgt nog voor enige kleur in de hoofdzakelijke witte massa van zakdoekjes. Ik heb er in de laatste paar weken zeker 350 gebruikt en het eind is nog niet in zicht. Ook de Aldi, waar ik mijn gestreepte dozen met tissues haal, ziet me graag komen. Want ik heb er maar gelijk zes dozen van mee genomen. Daarnaast de stukjes keukenrol, zakdoekjes enz enz. Want soms moet je even pakken wat voor handen is.

Tussen al het kuchen door in zit ik niet stil, hoor. Carin haar kol was op de eerste dag van januari al af.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Beer mocht hem weer even showen. En ook om Carin haar nek staat hij prima. Ik ben ook al bijna klaar met de mijne. Die is in donkerpaars. Straks even passen bij mijn jasje om te kijken of de lengte zo goed is of dat er toch nog een paar patroontjes bij aan moeten. En dan heb ik genoeg gaatjes gebreid en ga ik maar weer met mijn stroken van de sprei verder. Maar ook de huisjesquilt moet nu af. Nog vier huizen te gaan. De tekeningetjes zitten in de agenda. Dus nog even geduld aub ….

 

2 Reacties to “kuch kuch kuch”

  1. Wow Jenny, dat klinkt niet best. Beterschap ermee.

    Col is trouwens erg mooi.

    Groet, Maike


Geef een reactie

